اپلیکیشن پیام‌رسان Hangouts با نام گوگل چت به حیات خود ادامه می‌دهد

همانطور که متوجه شدید گوگل می‌خواهد کاری که با Hangouts meet انجام داد و آن را به Google Meet تغییر داد با  Hangouts chat کند چرا که این اپلیکیشن بزودی از دسترس خارج می‌گردد.

Hangouts از دسترس خارج شده و گوگل چت پا به عرصه رقابت می‌گذارد سخنگوی گوگل ضمن تایید این ریبرندینگ، همچنین اعلام کرد هیچ تغییری در تجربه کاربری Hangouts نخواهد بود. غول موتور جستجوی دنیا Google Chat را پس از حذف کامل Hangouts chat روانه بازار می‌کند.

اعمال این نوع تغییرات کسی را شگفت‌زده نکرده چرا که Google Hangouts هرگز به پلتفرم پیام‌رسانی که گوگل در پی آن بود تبدیل نشد. در واقع مقصر این اتفاق خود گوگل است. اپلیکیشن Hangouts همواره در رقابت با دیگر اپ‌های همسان از سوی خود گوگل بود. استراتژی گوگل در قبال Hangouts هرگز مناسب نبود و به همین دلیل این برنامه در طول این سالها جایگاه واقعی خود را نیافت.

Hangouts / Google Chat برنامه‌ای خواهد بود در جهت رقابت با Slack و نه دیگر اپلیکیشن‌های پیام‌رسان. مکانی برای بهره‌وری هر چه بیشتر در کنار ابزار پیام‌رسانی و البته برنامه‌ی جدید یکی از اعضای G Suite خواهد بود.

قرار بود Hangouts در ماه اوت از دسترس خارج گردد اما هنوز تاریخ دقیقی برای از دسترس خارج کردن Hangouts فعلی مشخص نیست. گوگل ماه اوت امسال را برای این امر اعلام کرده بود و بعد به تعویق افتاد. پس باید منتظر اعلام تاریخ دقیق باشیم.

یکی دو ماه پیش گوگل یک آپدیت برایHangouts ریلیز کرد آن هم نه برای افزودن ویژگی‌(ها) بلکه برای کاستن یک فیچر. Hangouts دیگر هیچ ویژگی جدیدی را دریافت نخواهد کرد.

انتظار میرود که تا پایان سالHangouts دیگر بین ما نباشد. Google chat و  Google Meet جایگزین می‌گردند و نکته دیگر اینکه اپلیکیشن Google’s Messages در برخی کشورها با پشتیبانی از RCS بروز رسانی خواهد گشت.

گوگل در حال برنامه‌ریزی برای نفوذ هرچه بیشتر Messages است آن هم با وجود رقبایی چون وایبر، واتس‌اپ، فیس‌بوک مسنجر و دیگر اپلیکیشن‌های مشابه. اگر RCS واقعا اضافه گردد این اپلیکیشن می‌تواند رقابت را آغاز کند.

گوگل به تدریج اما قطعا برند Hangouts را از دسترس خارج می‌کند و این نام / سرویس مانند بسیاری از خدمات دیگر گوگل به خاطره‌های دور می‌پیوندد.

/جی اس ام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول