کرونا به دلیل گسترش فضای مجازی ضریب اهمیت بالایی پیدا کرده است

رضا صفری رئیس سازمان بسیج رسانه استان اصفهان :

  • امروز همه متوجه نقش بی‌بدیل رسانه‌ها در وضعیت کرونا شده‌اند و پس از آن دنیا، دنیای عجیب و غیر از آن چیزی می‌شود که الان است و تمام روابط دچار دگرگونی‌های خاصی می‌شود و همه ما این تغییرات را احساس می‌کنیم.
  • موضوع اهمیت رسانه باعث تشکیل این جلسه شده است، ما قبل از کرونا مباحثی مثل آنفولانزا و سارس را داشتیم که آن زمان دسترسی‌ها و فراگیری و فضای مجازی نبود، برای همین یک بیماری فراگیر می‌آمد و ضربه خود را می‌زد و می‌رفت، بیماری کرونا نسبت به بیماری‌های دیگر تلفات کمتری دارد، ولی بخاطر گسترش فضای مجازی ضریب اهمیت بالایی پیدا کرد.
  • ما باید برای پدیده‌های نو ظهور دیگر خود را آماده کنیم و وقتی ویروسی با کشندگی کم، تغییراتی ایجاد می‌کند، به خاطر قدرت جریان رسانه‌ای است و وقتی می‌گوییم فضای مجازی، منظور رسانه است و فضای مجازی یک بستری برای رسانه است تا رسالتی که برعهده دارد را انجام دهد.

اگر حکومتی می‌خواهد موفق شود باید جریان رسانه‌ای قوی داشته باشد

  • رسانه حرف اول و آخر را در دنیا می‌زند، الان که این اتفاق افتاده و این همه‌گیری رسانه در کنار همه‌گیری پدیده‌های نوظهور است و نقش و اهمیت اصحاب رسانه را دو چندان می‌کنند و اگر حاکمی می‌خواهد حکومت بهتری داشته باشد باید به جریان رسانه‌ای خود بها دهد.
  • میزان بهای داده شده از سوی حاکمان هر کشور به رسانه با موفقیت آن‌ها برابر خواهد بود، هرکجا جریان رسانه‌ای درست و به هنگام پای کار آمده، ضربه پذیری حکومت‌ها کمترشده است و اگر جریان رسانه‌ای عقب ماند، حکومت‌ها دچار ضربه‌پذیری بیشتری می‌شوند و آمریکا کشوری بود که دیر اقدام کرد و دیر پای کار آمد و نتیجه‌اش را هم که دید.
  • در ایران از روز اول جریان رسانه‌ای پا به پای این پدیده جلو آمد و همه فعالان رسانه‌ای در صفحات مجازی، روزنامه‌های رسمی، پایگاه‌های خبری پای کار آمده و آموزش دادند و اعلام خطر کردند و مردانه ایستادند.
  • ا‌ولین کسانی که خط مقدم این قضیه بودند جریان‌های رسانه‌ای بودند، اگر جریان رسانه‌ای نبود تلاش‌های پزشکان به ثمر نمی‌رسید و جایی دیده نمی‌شد و این جریان رسانه‌ای بود که صدای پزشکان را به جهان و کل کشور رساند و دنیای پس از کرونا دنیای رسانه است و اگر کسی می‌خواهد حکمرانی مطلوبی داشته باشد باید درحوزه رسانه سرمایه‌گذاری بهتری انجام دهد.

رسانه جزء مولفه‌های اصلی هر حکومت است

  • رسانه جزو مؤلفه‌های قدرت است و اگر نباشد کشور از دست می‌رود و در بحران‌های به وجود آمده مدیریت آن با رسانه است، اعلام اینکه در خانه بمانید یا خیر و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و تبیین تمامی این پیام‌ها در دست جریان رسانه‌ای است.
  • هرکجا ما موفقیتی داریم یک جریان رسانه وظیفه خود را شناخته و انجام وظیفه کرده است و هرکجا که موفقیتی نداشتیم ارتباط دوسویه حکمرانان و رسانه برقرارنشده است.
  • باید در حوزه رسانی قوی باشیم، ما اگر زیرساخت‌های فضای مجازی را به بالاترین حد خود برسانیم، ولی اصحاب رسانه وجود نداشته باشند فضای مجازی هم وجود ندارد، پس این اصحاب رسانه هستند که اصل و اساس هستند و باید پرورش داده شوند.

/فارس/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول