سومین استیکر کاربردی اینستاگرام در مقابله با کرونا

با شیوع کوید۱۹ و توصیه‌های خانه نشینی، اینستاگرام سه استیکر درباره‌ی این موضوع طراحی و به استوری‌ها اضافه کرد. اولین و دومین استیکر به ترتیب «stay home» به معنای در خانه بمانیم و، دومین استیکر  تشکر از کادر درمان بود و حالا آخرین استیکر آن به نام «thank you hour» است. در ادامه توضیح بیشتری درباره‌ی این استیکر استوری‌ها و کاربرد آنها می‌دهیم.

استیکر «thank you hour»

این استیکر در واقع برای قدردانی زمان‌هایی است که ما در خانه هستیم و به کارهایی که دوست داریم و از آنها لذت می‌بریم، رسیدگی می‌کنیم. کارهایی از قبیل مرتب کردن باغچه، خواندن کتاب، فیلم دیدن یا حتی رسیدگی به کارهای عقب‌ افتاده‌. نکته‌ی جالب توجه این است که اگر صفحه شما خصوصی نباشد و چنانچه در استوری‌های خود از این لحظات عکس بگیرید و از استیکر «thank you hour» استفاده کنید، خود صفحه اینستاگرام هر شب ساعت ۷ در استوری‌هایش، استوری‌های شما را به اشتراک می‌گذارد. اگر صحفه‌ شما خصوصی باشد، استوری شما تنها به فالوئرهایتان نمایش داده می‌شود. این استیکر برای تشویق کاربران به خانه ماندن و بیرون نرفتن است. در ایران، اینستاگرام یکی از پرطرفدار ترین اپلیکیشن‌های فضای مجازی است و بی شک تلاش‌های اینستاگرام بر روی کاربران آن اثر گذار است.

استیکر «سپاس قهرمانان سلامت»

اینستاگرام، استیکر «سپاس قهرمانان سلامت» را مختص کادر درمان و تمامی کسانی که برای سلامتی ما تلاش می‌کنند را طراحی و در استیکرهای استوری قرار داده است. قدردانی از کادر درمان اگرچه کمکی فیزیکی به آنها نمی‌کند؛ ولی پشتیبانی روانی می‌کند. در این صورت که ما به فکر آنها و خانواده‌هایشان باشیم می‌توانیم این دوران خانه‌نشینی را تحمل و با همکاری یکدیگر این دوران را به سر برسانیم.

استیکر «stay home»

این استیکر، اولین حرکت اینستاگرام برای تشویق مردم به در خانه ماندن بود؛ زیرا اینستاگرام، محلی برای عرضه عکس‌های غذاهای رستورانی، مسافرت‌ها و دورهمی‌ها بود که با شیوع کروناویروس همه این رفتارها باعث مبتلا شدن بیشتر و در نتیجه جان‌باختگان بیشتر نیز می‌شد. اولین استیکر اینستاگرام در این دوره، خیلی مستقیم به در خانه ماندن اشاره کرد و قسمتی جداگانه در اولین ردیف استوری‌ها را به استوری‌هایی که از این استیکر استفاده می‌کردند اختصاص داد. سپس استیکرهای بعدی را برای پشتیبانی این مفهوم و ارزش‌سازی آن، طراحی و اضافه کرد.

/جماران/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول