درخواست لغو ممنوعیت فعالیت پلتفرم های آنلاین گردشگری

رضا الفت نسب عضو هیات مدیره اتحادیه کسب و کارهای مجازی :

  • به خاطر شیوع ویروس کرونا در کشور بحث لغو سفرهای مردم مطرح بود که در نهایت منجر به صدور دستوری از سمت دادستانی برای ممنوعیت رزرو اقامتگاه های گردشگری از طریق پلتفرم های آنلاین شد. همکاران حوزه گردشگری و همچنین اتحادیه نامه هایی را جداگانه برای دادستانی ارسال کردند.
  • با توجه به اینکه تعطیلات خرداد ماه را در پیش داریم و امکان دارد به خاطر تعطیلات بسیار مردم سفرهای خود را شروع کنند و انشالله تا آن‌زمان قدرت کرونا کاهش یابد، در نامه‌ها از دادستانی درخواست کردیم تا در مورد فعالیت پلتفرم‌های گردشگری تعیین تکلیف کند. از سوی دیگر پروتکل‌های بهداشتی اقامتگاه‌های گردشگری از سوی وزارت بهداشت ابلاغ شده است بنابراین از دادستانی خواستیم تا این ممنوعیت لغو شود.
  • دادستانی دقایقی پیش در نامه‌ای اعلام کرد که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی همکاران حوزه گردشگری می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند. «در این مورد نهادهایی مانند وزارت راه در مورد وسائل حمل و نقل و وزارت گردشگری درباره موضوع نوع سرویس‌دهی اقامتگاه‌های گردشگری باید نظارت کنند تا پلتفرهای آنلاین این حوزه با توجه به ضرر هنگفتی که در این چندماه متحمل شدند، بتوانند فعالیت خود را آغازکنند و اولین گام را بردارند.

سرپرست معاونت امور فضای مجازی دادستانی کل کشور اسفندماه سال گذشته در نامه‌ای فعالیت سایت‌ها و شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات گردشگری در حوزه اجاره مسکن، سوئیت و هتل را به صورت موقت ممنوع اعلام کرده بود. این ممنوعیت در حالی است که فعالیت بسیاری از کسب و کارهای حوزه گردشگری به دلیل شیوع ویروس کرونا و لغو پروازها و تورهای داخلی و خارجی با خسارت‌ بسیاری مواجه شده است و برخی از آنها مجبور به تعدیل نیرو شد‌ه‌اند.

 

/اکوموتیو/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول