ورود دیجی کالا و تپسی به بورس

امیر هامونی، مدیرعامل فرابورس ایران در جلسه لایو اینستاگرامی که پیرامون «بهره مندی از ظرفیت منابع فراصندوق ستارگان» برگزار شده بود، گفت:

  • «پس از برگزاری جلسات متعدد با این دو استارت آپ بزرگ بسیاری از موانع برطرف شده است و یکسری از مشکلات باقی مانده که آنهانیز به زودی برطرف می‌شود. دیجی کالا و تپسی در این دوره توانسته اند بسیاری از مشکلاتشان برای ورود به بورس را برطرف کنند و حضور آنها روی تابلوی بورس در دستور کاری ما قرار گرفته است.»

با برطرف شدن موانع باقی‌مانده نام آنها به زودی روی تابلوی بورس قرار می‌گیرد. مدیرعامل فرابورس برای اولین بار خبر ورود چند شرکت استارتاپی را در مهرماه ۹۷ داده بود. او آن زمان اظهار امیدواری کرده بود که در یک دوره یکساله چند شرکت استارت‌آپی وارد بورس شوند؛ اما پس از آن بارها اعلام شد که استارت‌آپ‌ها هنوز شرایط ورود به بورس را پیدا نکرده‌اند. اما به نظر می‌رسد این دو استارت آپ هم‌اکنون توانسته‌اند بخشی از این مشکلات را پشت سر بگذارند.

هامونی در پاسخ به سوالی درمورد نحوه پذیرش استارت آپ ها در بورس گفت:

  • «از سال گذشته با چند استارتاپ معروف که در بازار مشغول به فعالیت هستند، جلسات جدی و متعددی برگزار کردیم. از این میان این استارتاپ ها، دیجی کالا و تپسی توانستند در این جلسات بسیاری از موانع حضورشان در بورس را برطرف کنند.»

هامونی پیشتر خبر از وجود یک لیست هزارشرکتی از SMEها و استارتاپ های متقاضی به بورس داده بود که اکثریت آنها با مشکلات حاکمیتی، شرکتی و شفافیت حسابرسی مواجه بودند همین مشکلات ورود آنها به بورس را با مشکل مواجه می‌کرد. میان استارت آپ های مطرح متقاضی ورود به بورس نام کافه‌بازار نیز شنیده شده بود، اما به نظر می‌رسد کافه بازار جزو اولین استارت آپ هایی که وارد بورس می‌شود نخواهد بود.

او در مورد وضعیت کافه بازار برای حضور در بورس گفت:

  • «ما یک جلسه با کافه بازار برگزار کردیم؛ اما آنها زیاد پیگیری نکردند. هرسه استارت آپ همزمان مذاکره برای ورود به بورس آغار کردند؛ اما دیجی کالا و تپسی از لحاظ پذیرش آماده‌تر بودند.»
  • «هنوز در برخی از استانداردهای پذیرش بورس مانند ساختارهای مالی‌ با کافه بازار به تفاهم نرسیده‌ایم و باید مذاکرات بیشتری انجام شود.»

/اکوموتیو/

One comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول