ما با فیلتر تلگرام خودمان را مضحکه کرده‌ایم

برنامه گفتگوی اجتماعی با موضوع بررسی لایوهای اینستاگرامی از هنجار شکنی تا عدم نظارت، با حضور دکتر عبدالرضا سپنجی (استاد رسانه و ارتباطات دانشگاه و کارشناس فضای مجازی و مدیرکل اطلاع رسانی و روابط عمومی سازمان حفاظت از محیط زیست) و سرهنگ علی محمد رجبی (رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا) از شبکه رادیویی گفت و گو روی آنتن رفت.

عبدالرضا سپنجی :

  • متاسفانه ما ظرفیتی آسیب زا مانند امکان پخش زنده اینستاگرام را رها کردیم ولی نرم افزاری مانند تلگرام را که قابل کنترل تر بود و استقبال مردمی هم داشت را فیلتر کردیم.
  • ما نمی توانیم موبایل ها را از دست فرزندانمان بگیریم، هیچ یک از فرزندان ما تا به حال آموزش های لازم در حوزه فضای مجازی را تجربه نکرده اند.
  • همه ما در فضای مجازی در شرایط عجیبی قرار گرفته ایم، امروزه انبوهی از داده های نا امن و فضاهای غیر اخلاقی امروزه در اختیار خانواده ها قرار گرفته است.
  • ما با فیلتر تلگرام خودمان را مضحکه کرده ایم، این نرم افزار در حالی فیلتر است که همه مردم به آن دسترسی دارند، علاوه بر این که ما برای فیلتر این شبکه توجیه فنی هم نداشتیم.

علی محمد رجبی:

  • کسانی که در لایوهای اینستاگرامی حضور دارند اگر برابر با قانون جرائم رایانه ای و قوانین جاری کشور جرمی را مرتکب شوند، مجرم شناخته می شوند و پلیس با آن ها برخورد می کند.
  • این که در یک پخش زنده از طریق نرم افزار اینستاگرام یک شخص داخل کشور و یک شخص خارج از کشور باشد، مانع قانونی ندارد و ما زمانی برخورد و اعمال قانون می کنیم که قوانین جاری و مصوب کشور در این ویدیوها نقض شوند.

/رادیو گفت و گو/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول