۷ دلیل برای ساختن صفحه شرکتی لینکدین کسب‌وکار‌تان

امروزه لینکدین با بیش از ۶۶۰ میلیون کاربر در جهان و ۲/۷ میلیون نفر کاربر در ایران یکی از بهترین پلتفرم‌های شبکه اجتماعی است که می‌تواند کسب‌وکار شما را به شبکه گسترده‌ای از افراد حرفه‌ای و متخصص متصل کند.

با وجود چنین شبکه اجتماعی قدرتمندی، کسب‌وکار شما تا چه اندازه از این پلتفرم برای برندینگ، شبکه‌سازی، افزایش فروش و درآمد خود استفاده می‌کند؟

به نظر می‌رسد، پلتفرم لینکدین در مقایسه با شبکه‌های اجتماعی جدید و نوظهور چندان در اولویت استراتژی بازاریابی‌ مدیران قرار ندارد و کمتر از قابلیت‌های آن استفاده می‌شود.

اما واقعیت این است که لینکدین یک پلتفرم بسیار قدرتمند است، به خصوص زمانی که شما از قابلیت‌ها و امکاناتی آگاه شوید که کمتر کسی به آن توجه می‌کند. در این صورت است که می‌توانید از این فرصت عالی برای رشد و توسعه کسب‌وکارتان استفاده کنید و از رقبای خود پیشی بگیرید.

به همین دلیل، به منظور آشنایی مدیران کسب‌وکارها (استارتاپ‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های کوچک و متوسط) با قابلیت‌ها و پتانسیل‌های شبکه اجتماعی لینکدین قصد داریم مطالب مفید و کاربردی درباره نحوه استفاده از لینکدین برای استارتاپ‌ها، کسب‌وکارهای کوچک و سازمان‌های بزرگ ارائه دهیم.

اما پیش از ارائه برنامه عملیاتی برای استفاده از لینکدین، در این بخش می‌خواهیم به سؤال‌های مهم زیر پاسخ دهیم:

  • شبکه اجتماعی لینکدین چیست؟
  • صفحه شرکتی لینکدین چیست؟
  • چرا مدیران کسب‌وکارها باید صفحه لینکدین شرکت خود را راه‌اندازی کنند؟

لینکدین: شبکه‌ای با بیش از ۶۰۰ میلیون کاربر

تمرکز اصلی این پلتفرم بر روی شبکه‌سازی افراد متخصص و حرفه‌ای است. به طوری که در حال حاضر با بیش از ۶۰۰ میلیون کاربر (۲/۷ میلیون کاربر در ایران) به عنوان بزرگ‌ترین شبکه آنلاین حرفه‌ای کسب‌وکار با بیشترین افراد تأثیرگذار، فرهیخته و تحصیل‌کرده در جهان شناخته می‌شود.

در حقیقت لینکدین این امکان را به شما می‌دهد تا با افراد حرفه‌ای دیگر مانند همکاران، کارفرمایان، شرکای تجاری، رقبا، کارمندان جدید و مشتریان ارتباط برقرار کنید و محتوای خود را با آن‌ها به اشتراک بگذارید.

در چنین شبکه قدرتمندی، شرکت‌ها می‌توانند با به اشتراک‌گذاری محتواهای حرفه‌ای و استفاده از ابزارها و قابلیت‌های لینکدین، نظر افراد حرفه‌ای را به سوی خود جذب کرده و با آن‌ها ارتباط برقرار کنند.

صفحه‌های شرکتی لینکدین (Linkedin Company Pages)

صفحه‌های شرکتی لینکدین صفحه‌هایی هستند که برای سازمان‌ها، کسب‌وکارهای کوچک و متوسط و مؤسسه‌های آموزشی در نظر گرفته شده‌اند.

این صفحه‌ها از یک سو، به کاربران لینکدین این امکان را می‌دهند که شرکت‌های مورد نظر خود را پیدا کرده و با آن‌ها ارتباط برقرار کنند. همچنین درباره برند، محصول و یا خدمات، فرصت‌های شغلی و … شرکت‌های مورد نظر خود باخبر شوند. از سوی دیگر، این صفحه‌ها مکانی هستند که شرکت‌ها از طریق آن می‌توانند به مخاطبان خودشان دسترسی پیدا کنند.

اگر هنوز صفحه لینکدین کسب‌وکار خود را نساخته‌اید، شما ارتباطات، فالوورها، کارمندان و مشتریان جدید برای کسب‌وکار خود را از دست داده‌اید.

۷ دلیل برای ساختن صفحه شرکتی لینکدین کسب‌وکار‌تان

پیش از ارائه دلایل استفاده از صفحه شرکتی لینکدین، می‌خواهیم توجه شما را به چند آمار جالب درباره لینکدین جلب کنیم:

  • بیش از ۶۴۵ میلیون نفر در جهان از شبکه اجتماعی لینکدین استفاده می‌کنند.
  • شبکه‌های اجتماعی یکی از روش‌های افزایش ترافیک سایت برای کسب‌وکارهای ارائه‌دهنده خدمات به شرکت‌ها (B2B) است. در بین شبکه‌های اجتماعی، لینکدین ۴۶٪ از ترافیک سایت را به خود اختصاص داده است.
  • ٪۹۱ از مدیران برای اطلاع از صنعت و یا انتشار محتوا درباره آن، لینکدین را به عنوان اولین انتخاب خود در نظر می‌گیرند.
  • ٪۵۱ از شرکت‌ها، مشتریان خود را از طریق لینکدین به دست آورده‌اند.
  • ٪۹۳ از بازاریابان کسب‌وکارهای ارائه‌دهنده خدمات به شرکت‌ها (B2B) از لینکدین برای افزایش فروش و یا ایجاد سرنخ (Lead Generation) استفاده می‌کنند.
  • در نسبت با سایر شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر و فیس‌بوک، لینکدین سرنخ یا لید بیشتری را برای کسب‌وکارهای ارائه‌دهنده خدمات به شرکت‌ها (B2B) ایجاد می کند.
  • ٪۵۰ از کاربران لینکدین تمایل دارند از شرکت‌هایی خرید کنند که از طریق لینکدین با آن‌ها در ارتباط هستند.
  • ٪۸۰ کاربران لینکدین می‌خواهند با شرکت‌هایی ارتباط داشته باشند که قدرت تصمیم‌گیری آن‌ها را افزایش دهد.
  • ٪۹۴ از بازاریابان کسب‌وکارهای ارائه‌دهنده خدمات به شرکت‌ها (B2B) از لینکدین برای انتشار تولید محتوا استفاده می‌کنند.

اگر هنوز تمایل ندارید و یا به این نتیجه نرسیده‌اید که از لینکدین برای کسب‌وکار خود استفاده کنید، ۷ دلیل اشاره شده در زیر شاید بتواند نظر شما را تغییر دهد.

۱) آگاهی مخاطبان از آخرین اخبار و تغییرات جدید شرکت

لینکدین همانند سایر شبکه‌های اجتماعی یک جریانی از تولید محتوا است که در آن افراد مقاله‌های مهم و به روز خود را منتشر کرده و درباره آن‌ها بحث می‌کنند.

همچنین لینکدین یک مکان مناسب برای انتشار پست برای آگاهی مشتریان، کارمندان و سرمایه‌گذاران از آخرین اخبار و تغییرات جدید شرکت است.

۲) افزایش دسترسی به مخاطبان هدف

همانطور که می‌دانید موفقیت هر کسب‌وکاری به مشتری‌ها و تأمین‌کننده‌های بالقوه‌اش وابسته است. شبکه اجتماعی لینکدین امکان ارتباط بین این دو گروه را فراهم می‌کند.

به علاوه با استفاده از لینکدین، هر شرکتی می‌تواند آگاهی از برند خود را ایجاد و افزایش دهد و از مزایای جستجو پیشرفته لینکدین برای رسیدن به مخاطبان هدف استفاده کند.

در واقع، این جستجو به سرعت، مشتریان بالقوه و نیز کاربران مشابه را پیدا می‌کند. سپس، کاربران به شبکه شما اضافه می‌شوند و امکان دسترسی آن‌ها به محتوای کسب‌وکار و برند شما را افزایش می‌دهند.

۳) انتشار فرصت‌های شغلی و ارتباط با کارمندان بالقوه و بااستعداد

لینکدین یک منبع عالی برای جستجو و پیدا کردن افراد بااستعداد است. زیرا افراد بااستعداد سراسر جهان از لینکدین استفاده می‌کنند و لینکدین هم امکان ارتباط با کارمندان بالقوه و افراد جویای کار را برای مدیران کسب‌وکارها فراهم می‌کند.

اگر شما به دنبال استخدام افراد بااستعداد و حرفه‌ای هستید، لینکدین یک مکان مناسب برای به اشتراک گذاشتن این نیاز شماست؛ زیرا لینکدین امکان به اشتراک گذاشتن فرصت‌های شغلی را برای شرکت شما فراهم می‌کند تا افراد بتوانند از فرصت‌های شغلی، جذب نیرو و برندینگ کارفرمای شرکت مطلع شوند.

۴) امکان ساختن جوامع (Communities)

جوامع هسته اصلی موفقیت هر کسب‌وکاری است. کارمندان، شرکا، مشتریان و افراد جویای کار، یک جامعه را تشکیل می‌دهند. تعامل و ارتباط با این افراد می‌تواند موجب رشد شرکت شما شود.

صفحه لینکدین شرکت شما یک مکان برای ساختن جامعه‌ای از کاربران لینکدین است که به کسب‌وکار، فرصت‌های شغلی و تغییرات جدید شرکت شما علاقه‌مند هستند.

 ۵) امکان پشتیبانی از وب‌سایت شرکت

شما با استفاده از لینکدین می‌توانید کاربران را به سمت سایت هدایت کنید و ترافیک سایت خود را افزایش دهید. توجه داشته باشید که حدود ۴۶٪ از ترافیک ناشی از شبکه اجتماعی برای کسب‌وکارهای ارائه‌دهنده خدمات به شرکت‌ها (B2B) از لینکدین است.

بنابراین سعی کنید محتوای خلاق و جذاب برای مشتریان خود در صفحه لینکدین شرکت تولید کنید تا همواره شاهد افزایش ترافیک سایت خود باشید.

۶) امکان آموزش به مشتریان بالقوه

لینکدین یک بستر عالی برای آموزش به مشتریان بالقوه شماست. از صحبت کردن درباره محصول شرکت و خدمات گرفته تا ایجاد تعامل و درگیری با مشتریان از طریق ارائه مقاله‌های مدیران و رهبران شرکت.

۷) افزایش اعتبار برند شرکت

تولید و انتشار محتوای غنی و مرتبط با حوزه فعالیت شرکت این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید اعتبار برند خود را در ذهن مخاطب ایجاد و تثبیت کنید.

همه این دلایل نشان می‌دهد که چرا شبکه اجتماعی لینکدین یک پلتفرم عالی برای همه کسب‌وکارهاست. با دانستن این نکته مهم، در مجموعه مقاله‌های بعدی می‌خواهیم یک راهنمای عملی جامع و کامل درباره نحوه استفاده از صفحه لینکدین در سه حوزه استارتاپ، کسب‌وکارهای کوچک و سازمان‌های بزرگ به شما ارائه دهیم. این راهنما که متناسب با نیازهای کسب‌وکارها طراحی شده است، شامل نکته‌های مهم و کلیدی است و به شما یاد می‌دهد که چگونه از شبکه اجتماعی لینکدین برای افزایش آگاهی برند خودتان، انتشار محتوای مناسب و رشد و توسعه کسب‌وکارتان استفاده کنید.

 

/تکراسا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول