بار کجی که به مقصد نمی‌رسد

بهناز شهنواز، کارشناس مسائل آموزشی و دکترای برنامه ریزی درسی:

  • معلمان و مراکز آموزشی مباحث علمی و آموزشی را در فضای مجازی همچنان ادامه می دهند و پیگیری‌ها صورت می‌گیرد.
  • باید آموزش و پرورش برای ایجاد شبکه شاد پیشتر و زودتر تصمیم می گرفت چرا که در سالهای گذشته نیز دانش آموزان با موضوع آلودگی دست و پنجه نرم می کردند.
  • هر نرم افزار و شبکه جدیدی باید در در مرحله آزمایشی قرار بگیرد و خطاهای آن مشخص شود تا پس از رونمایی مشکلاتی را برای جامعه هدف خود ایجاد نکند. از این رو نمی توان به طور قطع انتظار کامل و دقیقی از شبکه شاد در سال جاری داشت و باید منتظر بازدهی مناسب این اپلیکشین در سالهای بعدی بود.
  • آموزش و پرورش باید به دنبال یک راهکار برای بهینه سازی نرم افزار و اپلیکشین های مجازی باشد، وجود آلودگی هوا و اپیدمی ویروس کرونا در کشور می تواند موجبات تعطیلی روزها و ماه ها کلاس درس دانش آموزان را فراهم کند.
  • کارشناس مسائل آموزشی با تأکید بر اینکه شبکه شاد موجب سردرگمی آموزشی دانش آموزان شده است، تأکید کرد: در مقطع کنونی دانش آموزان و خانواده ها دچار سردرگمی شده اند، از طرفی معلمان تکلیف‌های درسی را از فضای مجازی پیگیری می کنند و از طرفی دیگر برنامه شاد این را پیگیری می کند، در حقیقت این هم پوشانی برای دانش آموزان و مدارس مطلوب واقع نیست.
  • این کارشناس آموزشی ادامه داد: در مناطقی که از اینترنت مناسبی برخوردار نیستند از نظر آموزشی و میزان سطح آموزشها باید تفاوتی میان مناطق مختلف قائل شد. در چند روز باقی مانده از سال تحصیلی نمی توان تمام محتوای آموزشی را برای دانش آموزان تشریح کرد.
  • بهتر بود دولت به سرپرستان خانوار ایرانی یارانه بگیر و افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی که دارای دانش آموز هستند یک گوشی و یا تبلت، سیم کارت و اینترنت رایگان را از طریق مدرسه به خانواده ها اعطا می کرد تا از این بخش بتوان به یکسان سازی سطح آموزش و فراگیری در مناطق مختلف کشور کمک کرد.
  • امتحانات باید با تأخیر برگزار شود چرا که برخی دروس که عملی هستند را نمی توان به صورت مجازی برگزار کرد. کشور ما شرایط بحرانی تری چون هشت سال دفاع مقدس را پشت سر گذشته که در آن روزها نیز امتحانات و کلاس های درسی با تأخیر برگزار شد.

/دانا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول