سو استفاده از نگرانی انتشار عکس های خصوصی دختر جوان

دختری ۲۰ ساله چند روز قبل با دردست‌داشتن شکایتی از دادسرای مبارزه با جرائم رایانه‌ای تهران به پلیس فتا مراجعه کرد و گفت: از سال ۱۳۹۷ در شبکه اجتماعی اینستاگرام با پسری آشنا شدم. او در مدت آشنایی از کار و موقعیت اجتماعی خود صحبت و به من ابراز علاقه می‌کرد و بین ما اعتماد و رابطه عاطفی عمیقی ایجاد شد تا آنجا که از من تقاضای ازدواج کرد.

  • در ملاقات‌هایی که با هم داشتیم، او با ترفند قول ازدواج اعتماد مرا جلب و از من درخواست کرد لپ‌تاپ شخصی‌ام را به او امانت بدهم، من نیز از روی حسن اعتمادی که به او داشتم لپ‌تاپ را در اختیارش قرار دادم.
  • پس از مدتی متوجه شدم تمامی صحبت‌های این پسر دروغ بوده و این حرف‌ها را صرفا برای جلب اعتماد من بیان کرده است، ولی دیر متوجه موضوع شدم. او از طریق لپ‌تاپ به تمام عکس‌ها، فیلم‌ها و اطلاعات شخصی و خانوادگی من دسترسی پیدا کرده بود. سرانجام چهره واقعی‌اش برایم نمایان شد. از آن پس او با ارسال تصاویر و فیلم‌های شخصی من شروع به آزار و اذیت و اخاذی کرد و در این مدت مبلغ ۳۰ میلیون ریال از من گرفت و جدیدا خواستار صد میلیون ریال پول شده و گفته اگر درخواستش را انجام ندهم، عکس‌های من و خواهرم را در اینستاگرام استوری می‌کند.

رسیدگی به این پرونده بعد از توضیحات دختر ۲۰ ساله در دستور کار مهندسان پلیس قرار گرفت و مأموران تحقیقات خود را برای پیشگیری از انتشار اطلاعات محرمانه و شخصی شاکی آغاز کردند. پس از بررسی‌های لازم، در یک قرار صوری و با توجیه شاکی محل اختفای متهم در حوالی اسلامشهر مورد شناسایی قرار گرفت و او در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.

متهم پس از مواجهه با شاکی و ادله فنی پلیس لب به اعتراف گشود و گفت:
  • وقتی فهمیدم شاکی از انتشار تصاویرش بسیار مضطرب است شروع به تهدید و گرفتن پول در دفعات متعدد کردم. وی تمامی اتهامات وارده را قبول و با اظهار پشیمانی از شاکی طلب بخشش کرده است.
در نهایت پرونده پس از بررسی پلیس و جمع‌آوری ادله لازم به همراه متهم و شاکی به دادسرای مبارزه با جرائم رایانه‌ای ارسال شد.
/شرق/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول