«شاد»، مزاحم معلم و مدرسه

میرحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی

  • آموزش و پرورش باید بگوید اسفند ماه،  آموزش مجازی برای دانش‌آموزان وجود داشت یا خیر، در فروردین ماه آموزش‌های مجازی ادامه داشت یا خیر، اگر بگویند آموزش مجازی وجود نداشت باید بگوییم واقعاً متأسفیم.
  • آموزش مجازی در تمام این مدت وجود داشت یعنی معلمان پس  از آغاز تعطیلات کرونایی مدارس، بدون بخشنامه آموزش و پرورش تدریس مجازی را انجام دادند و کانال‌هایی را ایجاد و آموزش‌ها در آنجا پیگیری شد، آموزش و پرورش هم با همراهی صدا و سیما آموزش‌های تلویزیونی ارائه کرد.
  • مدیران و معلمان مدارس نسبت به عملکرد پیام‌رسان شاد ناراضی هستند، آنها می‌خواهند کاری را که به‌صورت خودجوش برای تدریس مجازی شروع کرده بودند ادامه یابد و شبکه شاد نیز به‌صورت پایلوت و اختیاری فعالیت کند تا اشکالات آن برطرف شود و در آینده از آن استفاده کنند.

خانواده‌ها را برای تهیه گوشی روانه بازار کرده‌اند

  • هم‌اکنون شاد الزام شده و می‌گویند همه معلمان و دانش‌آموزان باید آن را نصب کنند، این الزام باعث شده خانواده‌هایی که گوشی ندارند برای تهیه گوشی روانه بازار شوند چون فرزندشان از کلاس درس غیبت می‌خورد‌، آیا تمام خانواده‌ها توانایی مالی کافی دارند؟
  • زیرساخت‌های شبکه شاد فراهم نیست،  معلمان از سرعت پایین ارسال مطالب گلایه دارند از سوی دیگر خانواده‌هایی که چند فرزند دانش‌آموز دارند چگونه با یک گوشی کار کنند یا پدر و مادر کارمند که هنگام کلاس آن‌لاین فرزندشان در خانه نیستند تا دانش‌آموز از گوشی آنها استفاده کند، باید چه‌کار کنند؟

نگرانی بابت حریم خصوصی

  • معلمان و خانواده‌هایی هم که شاد را نصب کرده‌اند، نگران حریم خصوصی خود و دسترسی شاد به محتوای گوشی هستند.
  • تا به امروز، گروه‌های آموزشی مختلفی توسط معلمان در فضای مجازی تشکیل شده بود اما  هم‌اکنون آموزش وپرورش اجازه نمی‌دهد در این گروه‌ها کار آموزش را پیگیری کنند و همه باید الزامی در شاد حضور یابند.
  • مجموعه شرایط به‌گونه‌ای است که باید اجازه دهند کار پیش برود نه اینکه با اجبار و تهدید معلمان را مجبور به حضور در شاد کنند، چرا دانش‌آموز را به معلم نمی‌سپارند، آیا تا به امروز و قبل از تعطیلات کرونایی مدارس، وکیل و وزیر نظارت داشت که معلم در کلاس درس چه مطالبی را ارائه می‌دهد که هم‌اکنون می‌خواهند در تدریس مجازی بر محتوای ارائه‌شده توسط معلم نظارت کنند؟! مگر نمی‌دانند معلمان کتاب‌های درسی را آموزش می‌دهند که آموزش و پرورش تدوین کرده است و مدیر مدرسه هم نظارت دارد.
  • با ایجاد شاد و الزام حضور در آن، فقط مزاحم معلم و مدرسه شده‌اند، کدام تحقیق نشان می‌دهد که شبکه شاد ضروری است؟ تفویض اختیار به استان‌ها و مناطق باعث می‌شود مناطق محروم دانش‌آموزان خود را تحت پوشش ببرند و در روستاهایی که خطری وجود ندارد، کلاس‌های درس برگزار شود و معلم تدریس داشته باشد، در جاهایی که تعداد بیشتری دانش‌آموز وجود دارد و امکان برگزاری کلاس درس نیست از طریق تلویزیون و آموزش معلمان در فضای مجازی اقدام کنند و نیازی نیست یک نسخه برای کل کشور بپیچند.

/تسنیم/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول