اکران اینترنتی برای فیلم‌های کم‌هزینه فرصت است

علی سرتیپی سخنگوی شورای عالی اکران:

  • امیدوارم فیلم‌هایی که قرار است از این طریق در اختیار مخاطبان سینما قرار گیرد از نظر بازگشت سرمایه موفق باشند، البته بعید می‌دانم این نمایش‌ها بتواند به درآمد سینماداران صدمه بزند. در شرایطی که مشخص نیست سالن‌های سینمایی تا چه زمانی تعطیل هستند، نمی‌توان به صاحبان فیلم‌ها پیشنهاد داد که فیلم‌های خود را برای اکران در سینما نگه دارند و یا اینکه بگوییم حتماً برای نمایش در VOD‌ها آماده کنند، این تصمیمی است که خود صاحبان فیلم‌ها باید آن را بگیرند.
  • این تصمیم باید زمانی گرفته می‌شد که سالن‌های سینما باز بودند، اگر فیلم سینمایی «خروج» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا را کنار بگذاریم، این نوع از عرضه فیلم می‌تواند برای برخی از فیلم‌های دیگر هم مناسب باشد.
  • در بین فیلم‌هایی که در طول سال در سینمای ایران تولید می‌شوند، تنها درصدی از آن مناسب اکران در سینماها است و درصد بسیاری از این فیلم‌ها مناسب اکران اینترنتی هستند، در واقع این طرح برای فیلم‌های کم‌هزینه که سینماداران هم غالباً علاقه‌ای به اکران آن‌ها ندارند، می‌تواند فرصت مناسبی از جهت بازگشت سرمایه و دیده شدن باشد.
  • نباید فراموش کرد که در دنیا بسیاری از فیلم‌هایی که تولید می‌شوند به صورت اینترنتی عرضه می‌شوند و تنها ۲۰ درصد از فیلم‌ها مناسب اکران عمومی در سینماها هستند.
  • در این شرایط طبیعتاً فیلم‌هایی که در گیشه سینما از فروش خوبی برخوردار هستند، ترجیح می‌دهند در سینما نمایش داده شوند تا بازگشت مالی مناسب‌تری داشته باشند نه اینکه با عرضه اینترنتی به فروش اندک قانع شوند. در واقع سینماگران این ریسک را نمی‌کنند که فروش میلیاردی فیلم‌هایشان در اکران عمومی را به‌واسطه عرضه اینترنتی از دست بدهند.

/مهر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول