توییتری‌ها مدافع بسته شدن اینستاگرام تتلو

استوری تتلو درباره رابطه با دختران کم سن و سال در روزهای گذشته و به تبع آن بسته شدن صفحه او توسط اینستاگرام در فضای مجازی سر و صدای زیادی به پا کرد. تتلو در گذشته نیز با اقدامات مختلف باعث حاشیه سازی در این فضا شده بود اما این بار با واکنش مدافعان حقوق کودک و روزنامه نگاران و پیگیری آن‌ها مواجه شد.

به گزارش سرویس داده‌کاوی ایرنا، نیمی از کاربران توئیتر به اقدام تتلو انتقاد کرده و از بسته شدن صفحه او ابراز خوشحالی کرده‌اند. بررسی‌های حاصل از داده‌کاوی بر روی توئیت‌های با حداقل ۳۰۰ لایک از میان ۱۳هزار  و ۱۶۳ توئیت نشان می‌دهد که انتقاد از تتلو و انتقاد از مسئولان دو مضمون اصلی است که در توئیت‌هایی با  کلیدواژه تتلو منتشر شده است.

 نتایج داده‌کاوی

۵۰ درصد لایک‌ها به توئیت‌هایی اختصاص داشته است که در آن از از تتلو به خاطر استوری درباره رابطه با دختران کم سن انتقاد شده است. کاربری در این راستا نوشته است:

#تتلو آینه‌ی تمام قد و افراطی “اکثریت” جامعه‌ی #ایران و متاسفانه متاسفانه “اکثریت” جوونا و نوجون‌هاست. مبارزه با این تفکر نهادینه، سخت و زمانبره. دم هرکی که به هر نحوی تو این مبارزه و فرهنگ‌سازی مشارکت می‌کنه گرم.  بسته شدن اکانت‌هاش راه سریع و مقطعیه ولی از هیچی بهتره

۱۴ درصد لایک‌ها عمدتا به توئیت‌های مربوط به منتقدان و مخالفان جمهوری اسلامی اختصاص داشته است که در آن از مسئولان کشور به خاطر مجاز دانستن ازدواج با دختران کم سن و برخی هم به دلیل فرصت ندادن مسئولان به تتلو انتقاد شده. کاربری در این رابطه نوشته است: اینکه صفحه اینستاگرام تتلو بسته شد فقط بخاطر قوانینی که مانع میشه. مسأله ای که فراموش شده اینکه تو ایران که هر روز داره این اتفاق میفته. نه فقط تو استوری اینستاگرام، تو واقعیت. نه دختر ۱۶ تا ۲۰ سال بلکه ۹ تا ۱۶ سال. ماه پیش تو ایلام مرد ۴۴ساله با دختر ۱۱ ساله ازدواج کرد..

در ۱۱ درصد لایک‌ها نیز از طرفداران تتلو انتقاد شده است. کاربری در این راستا نوشته است:

 من به شخصه به هر سلیقه ی احترام میذارم ولی هرکی از تتلو خوشش میاد بیاد بگه تا همو بلاک کنیم ، خیلی خیلی ممنون میشم ازش

۶ درصد لایک‌ها به به انتقاد از منتقدان تتلو اختصاص داشته است. برخی از کاربران معتقدند این افراد باید به مسئولان کشور ایران نیز به خاطر کودک همسری انتقاد کنند. کاربری در این راستا نوشته است:

 کاش به جای صف ریپورت تتلو می‌رفتید تو صف خرید کتاب

۵ درصد لایک‌ها در مورد فضای اینستاگرام بوده است. در توئیت‌های حاوی این مضمون از فضای اینستاگرام انتقاد شده و کاربرانی که آن را لایک کرده‌اند معتقدند که باید این نرم افزار از بین برود. کاربری در این رابطه نوشته است: خب خداروشکر اینستاگرام پیج تتلو رو بست به امید بسته شدن اینستاگرام.

۴ درصد لایک‌ها نیز به مطالب طنز درباره تتلو و همچنین اخبار در مورد او اختصاص دارد.
داده کاوی در توئیتر نشان می‌دهد که کاربران مختلف درباره استوری تتلو واکنش نشان داده و از او انتقاد کرده‌اند این در حالی است که علاوه بر انتقاد از او، کاربران مختلف به خصوص مخالفان جمهوری اسلامی به طرفداران تتلو و کسانی که ازدواج با دختران کم سن را مجاز می‌دانند، حمله کرده‌اند.

 

/ایرنا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول