تجربه موفق فیسبوک در کاهش تأثیرگذاری محتوای جعلی
فیسبوک اعلام کرد تاکنون ۴۰ میلیون برچسب هشداردهنده در سراسر دنیا در رابطه با محتوای جعلی پیرامون کرونا صادر کرده است.
همچنین فیسبوک با همکاری تیمهای حقیقتیاب مستقل، بیش از ۴۰۰۰ محتوای جعلی را شناسایی کرده است.
به گفته مدیرعامل فیسبوک، این برچسبگذاری روش خوبی بوده زیرا ۹۵ درصد افرادی که این برچسبها را روی پستهای فیسبوک میبینند برای مشاهده روی آن کلیک نمیکنند.
به گفته مارک زاکربرگ، مرکز اطلاعات کرونا که در بالای برنامه فیسبوک قرار گرفته، تاکنون بیش از ۲ میلیارد بازدید داشته و توانسته از گسترش اطلاعات غلط جلوگیری کند.
/هندوستانتایمز/