سرمایهگذاری دیجیکالا روی استارتآپ «کمدا»
امیرحسن موسوی، روابطعمومی دیجیکالا:
- امکان اعلام جزییات این سرمایهگذاری وجود ندارند و روز سهشنبه بیانیه مطبوعاتی رسمی دیجیکالا در این ارتباط منتشر خواهد شد؛ این سرمایهگذاری در ازای بخشی از سهام کمدا صورت گرفته است. این سرمایهگذاری به معنی خرید یا ادغام کمدا با تیم دیجیکالا نیست، چرا که کمدا همچون قبل به صورت مستقل با تیم و مدیریت پیشین به فعالیت خود ادامه خواهد داد.
- دیجیکالا پیوسته به دنبال تجربه خوشایند خرید برای مشتری خود بوده و اینکه با کمک سرویسهای مختلف این تجربه خوشایند را تثبیت کند، دقیقا پیش از این هم با سرمایهگذاری بر استارتآپ هایی مانند فیدیبو و یا راهاندازی دیجیپی همین هدف را دنبال میکردیم. کمدا را به این دلیل انتخاب کردیم که یکی از موفقترین شرکتهای استارتآپی در زمینه social commerce است.
- براساس گزارشهای جهانی social commerce یکی از ترندهای قابل توجه در آینده خواهد بود «دیجیکالا پیوسته در حال تحقیق و بررسی بازار است و استارتآپهای موفقی که امکان رشد و پتانسیل بالایی برای موفقیت دارند را انتخاب و روی آنها سرمایه گذاری میکند تا مسیر رشدشان را تسریع کند؛ چرا که ما نمیخواهیم همه چیز را خودمان راهاندازی کنیم. در دنیا و براساس پیشبینیها social commerce یکی از ترندهای اصلی است که در تجارت الکترونیکی رخ خواهد داد. برای همین کمدا هم دقیقا به همین دلیل انتخاب شده چون در بخش social commerce رشد خوب و قابل توجهای داشته است.»
- دیجیکالا با سرمایهگذاری و اضافه کردن استارتآپهای موفق به خانواده خود در حال تکمیل پازلی است که در نهایت تجربه خوشایند خرید آنلاین از سمت مشتریان را به دنبال خواهد داشت.
ثنا خالصی، مدیر و بنیانگذار کمدا:
- کمدا حاضر شده برای افزایش سرعت رشد خود، توسعهی تیم و پیاده سازی ایدههایش، سرمایهگذاری از دیجیکالا را بپذیرد.
- در راستای این سرمایهگذاری، مجموعه اسمارتاپ نیز از ترکیب سهامداری شرکت کمدا خارج شد و دیجیکالا قسمتی از سهام کمدا را خواهد داشت.
- قرار است از این سرمایه برای رشد و گسترش کمدا استفاده شود. کمدا، بهانهای برای ایجاد روابط انسانی، خلق تجربهای جدید از اشتراکگذاری با داستانهای شخصی و متعاقبا تجارت بوده، هست و خواهد بود.
/پیوست/