رشد توسعه‌دهندگان و کاهش برنامه‌ها و بازی‌های کافه بازار در سال ۹۸

براساس این گزارش، کافه بازار در انتهای سال ۹۸ دارای ۴۱ میلیون نصب فعال بوده و در سال گذشته کاربران بازار ۱.۸۵ میلیارد بار برنامه و بازی دانلود و بروزرسانی کرده‌اند.

آنطور که در این گزارش آمده در سال ۹۸، ۳۷ میلیون خریدار محصولات دیجیتال، با ثبت بیش از ۲۴ میلیون تراکنش موفق، ۱۸۹ میلیارد تومان درآمد خالص را نصیب توسعه دهندگان کافه بازار کرده‌اند. درآمد توسعه دهندگان کافه بازار در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ با ۸۳ درصد افزایش رو به رو بوده است.

در سال ۹۸ رکورد ثبت شده برای تعداد کاربر فعال روزانه و دانلود به بروزرسانی روزانه در کافه بازار به ترتیب برابر با ۶.۴۴ میلیون و ۱۳.۷ میلیون بوده است.

طبق این گزارش تعداد توسعه دهندگان کافه بازار در سال ۹۸ با ۳۲درصد افزایش به ۲۹ هزار نفر رسیده است که از این تعداد ۲۴ هزار توسعه دهنده در بخش برنامه و ۵ هزار توسعه دهنده در بخش بازی‌ها فعال هستند.

با وجود افزایش تعداد توسعه دهندگان، تعداد برنامه در کافه بازار در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ با ۲۲% کاهش به ۱۲۷ هزار برنامه رسیده است. این کاهش در بخش برنامه‌ها ۱۷% بوده و تعداد برنامه‌ها را به ۱۰۹ هزار برنامه رسانده و تعداد بازی‌ها با ۴۲% کاهش در سال ۹۸ به ۱۸ هزار بازی رسیده است.

در بخش دیگری از این این گزارش به تعداد تراکنش‌های توسعه‌دهندگان کافه بازار در سال ۹۸ پرداخته شده است که حکایت از افزایش ۵۰ درصدی تراکنش‌ها نسبت به سال ۹۷ موفق دارد. از ۲۴ میلیون تراکنش موفق توسعه دهندگان کافه بازار در سال ۹۸، ۱۸ میلیون متعلق به بخش برنامه و ۶ میلیون متعلق به بخش بازی بوده است.

طبق آنچه کافه بازار در گزارش جدید خود اعلام کرده، تعداد کاربران ثبت نامی کافه بازار با جذب ۷ میلیون کاربر جدید در سال ۹۸ به ۴۳ میلیون نفر رسیده است. کاربر ثبت نامی به کاربرانی اشاره دارد که در کافه بازار حساب کاربری ساخته‌اند.

در نمودار زیر تعداد کل کاربران ثبت نامی، تعداد نصب فعال بازار در انتهای هر سال و تعداد برنامه‌ فعال در انتهای هر سال در ۵ سال گذشته نمایش داده شده است.

در نمودار زیر میزان تراکنش موفق سالانه، تعداد خریدارها در هر سال و میانگین تراکنش به ازای هر خرید در کافه بازار در ۵ سال گذشته نمایش داده شده است.

براساس این گزارش در مقایسه با سایر برنامه‌های فروشنده، بازی‌های فروشنده در میانگین نصب بیشتر و درآمد بالاتر به ازای هر تراکنش را دارا هستند.

برای مطالعه متن کامل این گزارش اینجا کلیک کنید

/وبنا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول