مدیریت محتوا، دست حاکمیت خودمان نیست

محسن غفاری، مدیرعامل پیام‌رسان داخلی ایتا:

  • مشکلی که ما در فضای مجازی کشور در این است که مدیریت محتوایی دست حاکمیت فرهنگی جامعه خودمان نیست، با آزادی بیش از حد به فضای مجازی شبیه اینستاگرام و نرم‌افزارهای خارجی در داخل کشور، لایه مدیریتی عملا دست کشور نخواهد بود و در لایه فرهنگ و محتوایی نیز عملا تولید محتوا دست فرهنگ غرب و بیگانگان است.
  • اگر اتصال زیر ساخت‌های داخلی‌ منوط به ارتباط بین‌المللی باشد، دو ایراد به وجود می‌آید؛ یکی اینکه هزینه اینترنت بین‌المللی گران است و معنا ندارد که ما برای خدمات داخل کشور، پول پهنای باند بین‌المللی را پرداخت کنیم، دلیل دوم اینکه از نظر ارتباطی و سیاسی اگر به هر طریقی در اینترنت بین‌المللی اختلال ایجاد شود، عملا خدمات داخل کشور مختل می‌شود.
  • شبکه پیام‌رسان ایتا از نظر نرم‌افزاری کامل است و مشکل نبود زیرساخت از جدی‌ترین ایرادات وارده برای این پیام‌رسان می باشد. ما باید زیرساخت تهیه کنیم و نیاز به سرمایه‌گذار داریم. جذب سرمایه‌گذار هم یک کار بسیار دشواری است، چون بیزینس پیام‌رسان‌ها برای سرمایه‌گذارها پر ریسک است و جذابیتی ندارد یا باید مورد حمایت دولت قرار بگیریم.
  • مصوبه‎‌ای که مرکز ملی فضای مجازی حدود دو الی سه سال پیش مبنی بر حمایت از پیام رسان‌های داخلی تصویب کرد که اگر مرحله اول به نحو احسن انجام شود و مورد استقبال کاربران داخلی قرار بگیرد، مرحله دوم حمایت را شکل دهند که متأسفانه تمام حمایت‌ها در مرحله اول به پایان رسید و هیچ‌گاه به مرحله دوم راه نیافت و هیچ وقت طرحی از طرف دولت و مرکز ملی فضای مجازی برای حمایت دور بعدی از پیام‌رسان‌های ملی شکل نگرفت.

/رسا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول