آن ۴۰۰ نفر

محمد اسماعیلی دهقی در یادداشتی با عنوان « این ۴۰۰ نفر» از بی‌توجهی نسبت به نگرانی‌‌های جمعی از طلاب درباره فضای مجازی انتقاد کرده و نوشته است:

هفته گذشته جمعی متشکل از ۴۰۰ نفر از طلاب حوزه علمیه قم در نامه ای خطاب به آیت‌الله رئیسی ،‌رئیس  قوه قضاییه اعتراض و نگرانی خود را نسبت به وضعیت اسف بار فضای مجازی اعلام و خواستار برخورد قاطع با عوامل ایجاد این وضعیت شده‌اند. در این باره چند نکته را باید متذکر شد؛

آیا مسئولان محترم فرهنگی از آنچه که در فضای مجازی در جریان است اطلاع دارند یا خیر ؟ و اگر پاسخ مثبت است که هست سوال این است که چرا هیچ اقدامی انجام نمی‌شود؟

آیا این نامه که از سر دلسوزی و هشدار نسبت به وضعیت اسف‌بار موجود در فضای مجازی تهیه شده است ارزش خبری لازم را نداشته که از سوی رسانه های ولایت مدار و انقلابی این چنین با بی مهری و کم لطفی مواجه شد ؟

آیا مطالبه این ۴۰۰ نفر یک  مطالبه صنفی و شخصی بوده و یا این که مطالبه آنها یک مطالبه بر حق و ملی است که نسبت به ولنگاری فضای مجازی انتقاد شده است ؟

ایا اگر به جای این ۴۰۰ نفر از اساتید و طلاب علوم دینی ۴ نفر از سلبریتی های محترم نامه نوشته بودند باز هم این چنین مورد بی توجهی  قرار می‌گرفت ؟

مگر نه این که مقام معظم رهبری صراحتا بیان کردند که فضای مجازی قتلگاه جوانان و نوجوانان شده است ؟ آیا این قتلگاه به دلیل انتشار ویروس کرونا تعطیل شده و یا همچنان و با شدت و وسعت بیشتر شبانه روز در حال  فعالیت است ؟

راستی چه شده است که با قتلگاهی که روزانه هزاران نفر از جوانان ما را به فساد و تباهی آلوده می‌کند این‌چنین سطحی و ساده انگارانه برخورد می‌شود ؟

کلام آخر این که همگی ما و خصوصاً  مدیران و مسئولین فرهنگی که به نحوی مرتبط با مسائل فضای مجازی هستیم در پیشگاه خداوند متعال و خون شهدای عزیز مورد بازخواست قرار می‌گیریم.

 

/تسنیم/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول