تیک‌تاک از اینستاگرام پیشی گرفت

همزمان با قرنطینه شهرها درنتیجه شیوع ویروس کرونا و روی آوردن بیشتر کاربران به استفاده از شبکه‌های اجتماعی آنلاین، اپلیکیشن ویدئومحور تیک‌تاک توانست اپلیکشن محبوب اینستاگرام را پشت سر بگذارد.

تیک‌تاک (TikTok) یک شبکه اجتماعی ویژه ساخت و به اشتراک‌گذاری ویدیوی کوتاه ۳ تا ۱۵ ثانیه‌ای است که در چین به نام دویین (Douyin) شناخته می‌شود. کاربر تیک‌تاک می‌تواند ویدئوهای کوتاه خود را با تعدادی فیلتر بصری و نیز موسیقی به سادگی ترکیب کند و آن را به اشتراک بگذارد.

مطابق آمارهای منتشره، در چهارماهه اول سال جاری میلادی اپلیکیشن تیک‌تاک بیش از ۳۱۵ میلیون بار دانلود شده است که بیش از تعداد دانلود هر اپلیکیشن دیگری در جهان بوده است. با این آمار، شمار دفعات دانلود شده این اپلیکیشن در ۱۵ ماه گذشته از مرز ۲ میلیارد عبور کرده است.

هرچند پیش از این تیک‌تاک یک اپلیکیشن مورد استفاده نوجوانان به شمار می‌رفت، اما اکنون با فراگیر شدن محبوبیت آن بسیاری از چهره‌های معروف دنیای هنر و سرگرمی با باز کردن حساب در این شبکه به استفاده از آن روی آورده‌اند.

بنابر گزارش‌ها، مسئولین تیک‌تاک با سلبریتی‌ها و افراد پرفالوئر در اینستاگرام به طور مستقیم تماس می‌گیرند و از آنان برای پیوستن به این شبکه اجتماعی دعوت می‌کنند.

مسئولین تیک‌تاک پیش‌تر اعلام کرده بودند که در هفته اول فوریه کاربران ۳ میلیارد ساعت از وقت خود را در این اپلیکیشن گذرانده‌اند.

تیک‌تاک در سپتامبر ۲۰۱۶ در چین رونمایی شد و یکسال بعد، در خارج از مرزهای چین معرفی شد. این تنها اپلیکیشن چینی است که توانسته به موفقیتی چشمگیر در سطح بین‌المللی دست یابد. این اپلیکشن همچنین در ابتدای سال جاری میلادی با کنار زدن غول‌های دنیای شبکه‌های اجتماعی نظیر فیسبوک و اینستاگرام توانست در رتبه نخست پردانلودترین اپلیکیشن‌های جهان جای بگیرد.

تخمین زده می‌شود درآمد شرکت سازنده تیک‌تاک از محل تبلیغات در سال ۲۰۱۹ بالغ بر ۲۰ میلیارد دلار بوده باشد.

/یورونیوز فارسی/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول