مجلس، راه‌اندازی «شبکه ملی اطلاعات» را در اولویت قرار دهد

آیت‌الله محسن مجتهدی شبستری عضو مجلس خبرگان:
  • امروزه شاهد فضاسازی و شایعه پراکنی‌های متعدد از جمله پدیده کرونا در این حوزه هستیم و به طور کلی درباره عملکرد فضای مجازی انتقادات زیادی وجود دارد، اما گوش شنوایی نیست و ضرورت دارد مدیران توجه ویژه‌ای برای رفع آن بیاندیشند.
  • متأسفانه اعضای شورای‌عالی فضای مجازی اجازه نمی‌دهند چاره‌ای برای فضای مجازی اندیشیده شود که امید است  مجلس در این‌باره اقدامات اساسی انجام دهد.
  • در سند چشم‌انداز ۲۰ ساله جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک سند بالادستی، بر «جنبش نرم‌افزاری و تولید علم» تاکید شده است. بر همین اساس و با عطف به راهبرد کلان مندرج در سند چشم‌انداز ۲۰ ساله، در بند «الف» از ماده ۴۶ قانون برنامه پنجم توسعه، بر ایجاد و توسعه شبکه ملی اطلاعات و مراکز داده داخلی امن و پایدار با پهنای باند مناسب با رعایت موازین شرعی و امنیتی تاکید شده است.
  •  مقام معظم رهبری نیز در دیدار مسئولان نظام فرمودند: «در مسئله‌ی فضای مجازی، آنچه از همه مهم‌تر است، مسئله‌ی شبکه‌ی ملّی اطّلاعات است. متأسّفانه در این زمینه کوتاهی شده، کاری که باید انجام بگیرد، انجام نگرفته؛ این [طور]نمی‌شود. اینکه ما به‌عنوان اینکه نباید جلوی فضای مجازی را گرفت، در این زمینه‌ها کوتاهی کنیم، این مسئله‌ای را حل نمیکند و منطق درستی هم نیست.»

/میزان/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول