هشدار توییتر در مورد انتشار اخبار نادرست در مورد کرونا

مجازیست- به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، موضعگیری شبکه توییتر در مورد اخبار نادرست، جدیدترین موجی از سیاست‌های سختگیرانه است که شرکت‌های فن‌آوری برای مقابله با شیوع اطلاعات غلط مربوط به ویروس کرونا اتخاذ کرده‌اند.

رهبران شرکت توییتر اعلام کردند، این شبکه اجتماعی رویکردی موردی درباره نحوه تصمیم‌گیری با توییت‌ها خواهد داشت و فقط پست‌های مضر را حذف می‌کند.

براساس اطلاعیه شبکه توییتر، پست‌های کاربران در مورد کرونا با طبقه‌های بندی‌های هشدار آمیز و خطرناک برچسب‌گذاری خواهند شد و معیار آنان راهنمایی کارشناسان بهداشت عمومی در مورد ویروس همه‌گیری کرونا است.

نیک پیچلز استراتژیست ارشد جهانی شرکت توییتر در زمینه سیاست‌های این شبکه گفت که توییتر به طور مستقیم توییت‌ها را چک نمی‌کند بلکه برچسب‌های اخطار ممکن است کاربران را به سمت توییت‌های مجاز و وب سایت‌های بهداشت عمومی یا مقالات خبری هدایت کنند.

بیشتر بخوانید: توئیتر هزاران حساب کاربری جعلی را بست

حدود یکصد پزشک و کارشناس در عرصه‌های ویروس‌شناسی و بیماری‌های واگیر از سراسر جهان هفته گذشته در نامه‌ای سرگشاده از شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک، توئیتر و گوگل خواستند که علیه پخش و نشر اخبار جعلی در مورد کرونا قاطعانه‌تر اقدام کنند.

در این نامه آمده است که جهان این روز‌ها تنها با یک اپیدمی طرف نیست بلکه با پدیده “اینفودمی” هم دست به گریبان است و دائم در معرض اطلاعات و داده‌های غلط و گمراه‌کننده قرار دارد، از تئوری‌های توطئه در مورد منشا کرونا گرفته تا راه‌حل‌های عجیب و غریب برای مقابله با شیوع یا مداوای آن.

نامه در ادامه هشدار می‌دهد که اطلاعات نادرست در مورد کرونا و بیماری ناشی از آن، کووید ۱۹ گاه خطرناکتر از خود ویروس و بیماری هستند.

/ایرنا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول