افزودن محور «کرونا و سواد رسانه‌ای » به همایش ملی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی

مجازیست- دکتر محمدصادق نصراللهی، دبیرکل سومین همایش ملی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی:
  • به نظر می‌رسد که فرصت باقیمانده تا پایان اردیبهشت ماه، فرصت مغتنمی است تا اساتید، دانشجویان و پژوهشگران حوزه‌های مختلف به‌ویژه حوزه سواد رسانه‌ای حضور و مشارکت حداکثری در این رویداد علمی و دانشی داشته باشند تا شاهد تعامل و تعاطی فکری در موضوع مهم سواد رسانه‌ای و تولید دانش در این حوزه باشیم.این اتفاق یکبار دیگر به ما اهمیت صدچندان سواد رسانه‌ای همه گروه‌های مخاطب را به‌ویژه در مواقع بحران گوشزد کرد.
  •  البته از ابتدای شیوع این ویروس همایش بخش ویژه‌ای مربوط به این رخداد را راه‌اندازی و نسبت به تولید محتوا اقدام کرده بود، اما در این مرحله از مقالات دریافتی در این زمینه استقبال خواهیم کرد.
  • به نظر می‌رسد که خلأ‌های پژوهشی در این حوزه موضوعی، به‌خوبی خود را عیان کرده است؛ بنابراین پژوهشگران حوزه سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی با عنایت ویژه‌ای به موضوع “کرونا” نگریسته و نسبت به ارسال آثار علمی خویش به همایش اقدام کنند.
  • بر همین اساس، مقرر شد جوایز در دو سطح علمی ـ پژوهشی و علمی ـ کاربردیبه پنج مقاله برتر با شرح ذیل اهدا شود:سطح اول: پنج مقاله در سطح علمی ـ پژوهشی:مقاله اول: ۳ میلیون تومان
    مقاله دوم: ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان
    مقاله سوم: ۲ میلیون تومان
    مقاله چهارم: یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان
    مقاله پنجم: یک میلیون تومان

    سطح دوم: پنج مقاله در سطح علمی ـ ترویجی
    مقاله اول: یک میلیون تومان
    مقاله دوم: ۸۰۰ هزار تومان
    مقاله سوم: ۶۰۰ هزار تومان
    مقاله چهارم: ۴۰۰ هزار تومان
    مقاله پنجم: ۲۰۰ هزار تومان
    بنابراین در مجموع به ۱۰ مقاله برتر و برگزیده، جایزه نقدی تعلق خواهد گرفت.

  • اگرچه مقالات مطلوب و مناسب دریافتی به شکل رایج تمامی همایش‌ها در مجموعه کتاب مقالات این رویداد به چاپ خواهد رسید؛ اما تلاش خواهیم کرد که مقالات برتر در نشریات علمی معتبر کشور به چاپ برسد. در این زمینه می‌توان از اعلام آمادگی نشریه علمی ـ پژوهشی «دین و ارتباطات» متعلق به دانشکده معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق (ع) نام برد که پس از طی مراحل تعریف شده و داوری، امکان چاپ مقالات برتر در آن وجود خواهد داشت.وی در پایان از دریافت مجوز ISC برای همایش سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول