پروژه ارز دیجیتال تلگرام برای همیشه لغو شد

مجازیست- مدت نسبتا زیادی بود که توسعه‌دهندگان تلگرام درباره یک پروژه انقلابی صحبت می‌کردند. قرار بود این پروژه که بلاک‌چین نام داشت، در ارز دیجیتال تحولات بسیاری ایجاد کند. اما روز گذشته پاول دورف، مدیرعامل تلگرام، مطلبی را منتشر کرد که از خاتمه این پروژه خبر می‌داد.

 

لغو پروژه پلتفرم بلاک‌چین TON

پاول دورف بار‌ها به ارز دیجیتالی که به گفته وی می‌توانست در دنیای فناوری تحولات بسیاری ایجاد کند، اشاره کرده بود. اما پستی که در کانال تلگرامی دورف منتشر شده نشان می‌دهد که این پروژه به نتیجه نرسیده است؛ موضوعی که ظاهراً برای شخص دورف و افراد دیگری که روی این پروژه کار می‌کرده‌اند بسیار ناراحت‌کننده است.

پلتفرم بلاک‌چین TON یا شبکه باز تلگرام همان پروژه‌ای است که درباره آن صحبت می‌کنیم. به گفته مدیرعامل تلگرام، این پروژه پس از مدت‌ها بحث با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، به دلیل وجود بعضی موانع قانونی لغو شده است. دورف می‌گوید عامل اصلی این اتفاق دادگاه آمریکاست که برای لغو شدن این پروژه رای صادر کرده است.

 

ناراحتی مدیرعامل تلگرام از لغو پروژه بلاک‌چین

دورف در بخشی از پیام خود پس از ابراز ناراحتی درباره اتفاق پیش آمده برای ارز دیجیتال تلگرام گفت که اجازه پخش توکن‌های گرام در سراسر جهان از این شرکت گرفته شده است. دورف در بخشی از متن خود حمله تندی نیز به دادگاه آمریکا کرد. او اعلام کرد که عملکرد دادگاه آمریکا به این گونه است که گویی باقی کشور‌ها صلاح خود را نمی‌دانند و تنها این کشور باید برای آن‌ها تصمیم بگیرد.

او پس از انتقادات تند دیگری از دولت آمریکا به این مسئله اشاره کرد که دیگر هیچ گونه عملیاتی در راستای این فناوری شکل نخواهد گرفت. همچنین گفت که هیچ سایت یا برندی از TON در اینترنت برای تلگرام نخواهد بود و باید به صحت آن شک کرد.

پاول دورف در بخش دیگری از پست خود انتقاد شدیدی نیز به دولت آمریکا و شیوه عملکرد آن داشت و نوشت که آمریکا قدرت زیادی در جهان دارد و این قدرت را مدیون کنترلی است که بر دلار و نظام مالی جهانی دارد. دورف از این که زندگی ۹۶ درصد جمعیت جهان به افرادی وابسته است که توسط تنها ۴ درصد مردم جهان انتخاب می‌شوند، ابراز تاسف کرد.

 

دلیل آمریکا برای لغو TON

اما دلیل دولت آمریکا برای لغو عرضه رسمی گرام چیست؟ کمیسیون بورس آمریکا (SEC) می‌گوید، تلگرام با پیش‌فروش کردن توکن‌های دیجیتال خود قوانین اوراق بهادار آمریکا را لغو کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول