ورود استارتاپ‌ها به بورس چه نتایجی دارد؟

مجازیست- تب ورود به بورس طی چند ماهه اخیر بسیار بالا رفته است و فقط مختص به مردم نیست، شرکت‌های بسیاری نیز برای بورسی شدن اعلام آمادگی کرده‌اند.

پس از این که بسیاری از شرکت‌ها برای عرضه اولیه در بورس اعلام آمادگی کردند، عرضه چند شرکت استارتاپی از جمله دیجی کالا، کافه بازار، تپسی و شیپور نیز خبرساز شده است.

رضا اربابیان، مدیرعامل شیپور:

  •  عرضه عمومی سهام این شرکت یکی از اهداف سال ۱۳۹۹ شیپور است،

میلاد منشی‌پور، مدیرعامل شرکت تاکسی اینترنتی تپسی:

  • فکر می‌کنیم بتوانیم در تابستان وارد بورس شویم.

از آنجایی که استارتاپ‌ها جز کسب‌وکارهای نوین هستند، ورود این شرکت‌ها چه معایب و مزایایی دارد؟

عادل طالبی، فعال استارتاپی:

  • بورس یک بازار سرمایه‌گذاری است که اجازه تزریق سرمایه را می‌دهد، از آنجایی که در حال حاضر وضعیت سرمایه مناسب نیست کسب‌وکارها در تلاش هستند که وارد بورس شوند.

 

  • وارد بورس شدن برای تامین و جذب سرمایه است که با توجه به شرایط اقتصادی که داریم ایده خوبی است اما آیا این شرکت‌ها می‌توانند خود را با قوانین بازار سرمایه تطبیق دهند؟

 

  • ورود به بورس اتفاقات دیگری را رقم می‌زند، مثلا علی بابا برای این که وارد بورس آمریکا شود سالیان سال صبر می‌کند. درباره ورود شرکت‌های استارتاپی به بورس، اگر به بلوغ کافی نرسیده باشند تعجیل در ورود ممکن است موجب ضربه خوردن به این کسب‌وکارها شود.

 

  • به نظر می‌رسد این تسهیل‌گری تبعات منفی داشته باشد یعنی هم قوانین بورس دستکاری می‌شود و هم اینکه اگر شرکت‌ها زودتر از موعد مقرر وارد بورس شود متحمل ضرر شوند.

 

/تجارت نیوز/

۲ comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول