غیرفعال شدن نسخه لایت اینستاگرام توسط فیسبوک

مجازیست- یکی از محبوب‌ترین و جذاب‌ترین شبکه‌های اجتماعی دنیای فناوری است که تاکنون موفق به جذب کاربران بسیاری شده است. یکی از نکته‌های مثبت نرم‌افزار اینستاگرام، ارائه بروزرسانی‌های مختلف است که بیشتر آن‌ها بر اساس نیاز فعلی کاربران عرضه می‌شوند.

 

غیرفعال شدن نسخه لایت اینستاگرام

نرم‌افزار Instagram Lite، برنامه‌ای است که دو سال پیش توسط فیسبوک در چندین کشور برای کمک به کاربرانی که دارای تلفن‌های هوشمند کم قدرت‌تر بودند، عرضه شد. اما به تازگی خبری در فضای مجازی درباره این نرم‌افزار منتشر شده است که به ما از غیرفعال شدن آن خبر می‌دهند.

یکی از سایت‌های خبرگزاری فناوری به تازگی متوجه شده است که برنامه Instagram Lite از فروشگاه Google Play حذف شده است. در حالی که کسانی که قبلاً آن را نصب کرده اند، اکنون با یک پیام مواجه شده‌اند که به آن‌ها اطلاع می‌دهد که این برنامه دیگر پشتیبانی نمی‌شود.

توضیحات مسئولان فیسبوک درباره Instagram Lite

مسئولان فیسبوک به تازگی اعلام کرده‌اند که این برنامه غیرفعال شده و کسانی که در آن مناطق خاص از Instagram Lite استفاده می‌کردند اکنون به سمت نسخه اصلی و کامل این شبکه اجتماعی هدایت می‌شوند. یکی از مسئولان فیسبوک در این رابطه گفته است که آزمایش این برنامه به اتمام رسیده و کاربران می‌توانند به جای آن از نسخه اصلی که کامل‌تر نیز هست استفاده کنند و بدین شکل با افراد سراسر دنیا ارتباط برقرار کنند. برنامه اینستاگرام لایت در کشور‌هایی مانند کنیا، مکزیک، پرو و فیلیپین برای دانلود در دسترس بود. اما فیسبوک به جای گسترش مناطق تحت پوشش این برنامه، تصمیم گرفته است که آن را به طور کامل غیرفعال کند.

با این حال، به نظر می‌رسد این آخرین باری نیست که شاهد نسخه “لایت” اینستاگرام هستیم، زیرا فیسبوک قصد دارد تمام بازخورد دریافتی خود را پردازش کرده و نسخه جدیدی از اینستاگرام لایت را بسازد. متأسفانه، هیچ خبری مبنی بر راه‌اندازی مجدد این برنامه وجود ندارد.

 

/باشگاه خبرنگاران جوان/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول