صدا و سیما تمام سهام تلوبیون را می‌خرد

مجازیست- براساس شنیده‌های پیوست رایزنی صداوسیما با تلوبیون برای خرید سهام کامل این سرویس ادامه دارد و مشخص نیست که آیا در نهایت این رایزنی‌ها منتج به نتیجه خواهد شد یا خیر. پیش از این و در گفت‌وگوهای منتشر شده از سوی مدیران تلوبیون، این سرویس متعلق به شرکت سیما رایان شریف اعلام شده و برند آن متعلق به صداوسیما بوده است.

مجید ترک‌آبادی، مدیر مارکتینگ تلوبیون:

  • از این رایزنی‌ها مطلع نیستم اما همیشه تلوبیون همکاری مستقیمی با صداوسیما داشته است. در اوایل دهه ۹۰ و زمانی که تلوبیون به عنوان یک استارت‌اپ شروع به فعالیت برای پخش برنامه‌های آرشیوی و زنده  صداوسیما کرد به خاطر نو بودن فعالیتش با محدودیت‌های گوناگونی از سمت این سازمان روبه‌رو شد. درست است که حالا این کسب‌وکار به مرحله‌ای از رشد رسیده که شاید گروهی به دنبال خرید سهام آن باشند؛ اما در سال‌های اولیه فعالیت تلاش تلوبیون برای همکاری با این نهاد با مقاومت‌های بسیاری همراه بوده است.
  • در ابتدای کار به دلیل ناشناخته بودن فعالیت سرویس‌های اینترنتی برای صداوسیما و اینکه فضای کاری شرکت‌های IPTV هم چندان شفاف و روشن نبودن این سازمان با فعالیت ما در این بازار بسیار مخالفت می‌کرد. از طرف دیگر به نظر می‌رسید که صداوسیما نگران این بود که انحصارش در این بازار با پخش برنامه زنده یا آٰرشیوی آن از سمت یک سرویس دیگر از بین برود و به همین دلیل چندان با ما همراهی نمی‌کردند.
  • حالا کمتر از ۳ سال است که رسانه‌های اینترنتی از جمله تلوبیون جایگاه خود را در کشور پیدا کرده‌اند و صداوسیما هم نسبت به اهمیت آنها در جامعه آگاه و شروع به گسترش همکاری خود با این سرویس‌ها کرده است.
  • در چند سال گذشته در ازای اینکه بتوانیم از محتوای برنامه‌های این سازمان استفاده کنیم آنها روی درآمد تلوبیون سهیم شده است. در واقع صداوسیما براساس مدل‌های مختلف درآمدی ما یک درصدی را بر می‌دارد. البته طی یک سال گذشته مدل همکاری صداوسیما با تلوبیون در حال تغییر است و این سازمان در حال رایزنی برای خرید تمام سهام این سرویس است.
  • در صورت موفقیت صداوسیما در این زمینه سازمان به صاحب این سرویس تبدیل خواهد شد و دیگر شریک تلوبیون نخواهد بود.
  • تلوبیون به عنوان یک استارت‌آپ کارش را به درستی و براساس منطق یک تیم استارت‌آپی موفق پیش برد و همین هم باعث شد تا این کسب‌وکار در ادامه با رشد و سود همراه شود و بتواند صداوسیما را راضی به همکاری با خود کند. این همکاری هم برای ما و هم مخاطبان و هم برای صداوسیما سودمند بوده است.

براساس اعلام مدیر مارکتینگ تلوبیون این سرویس هم اکنون نزدیک به ۱۰ میلیون کاربر دارد و رتبه ۵ الکسا در ایران نیز به نام این سرویس ثبت شده است. این سرویس به صورت میانگین ۱۳۰ میلیون نمایش پخش زنده دارد و نمایش آرشیو آن در ماه به صورت میانگین به ۲۳۰ میلیون نمایش می‌رسد.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.