۴۰۰ میلیون دلارِ فیس‌بوک برای Giphy

مجازیست- بر اساس اطلاعات منتشر شده، شرکت فیس‌بوک در حال خرید وب‌سایت تولید و به اشتراک‌گذاری Giphy است. طبق این گزارش‌ها قیمت در نظر گرفته شده برای خرید این سرویس اینترنتی ۴۰۰ میلیون دلار مشخص شده است. فیسبوک سعی دارد با اضافه کردن این سرویس به پلتفرم‌های خود، استفاده از قابلیت GIF را در شبکه‌های اجتماعی فیسبوک و اینستاگرام گسترده‌تر کند.

پلتفرم Giphy یکی از برترین و بزرگ‌ترین مراجع تولید و انتشار تصاویر متحرک در فضای مجازی است که ابزار‌های متنوعی را برای ساخت و ویرایش GiF در اختیار کاربران قرار می‌دهد. فیس‌بوک پیش از تصمیم به خرید این پلتفرم نیز سایت Giphy را مرجع استخراج تصاویر متحرک برای پلتفرم‌های فضای مجازی خود قرار داده بود. برنامه‌هایی مانند اینستاگرام، پیام‌رسان فیس‌بوک و همچنین واتس‌اپ مدت زیادی است که از سرویس مذکور استفاده می‌کنند.

بر اساس گزارش‌های فیس‌بوک، پنجاه درصد از کل ترافیک موجود در سرویس Giphy از سوی پلتفرم‌های فیس‌بوک صورت می‌گیرد و نیمی از این ترافیک نیز به‌تن‌هایی توسط اینستاگرام اشغال می‌شود. شرکت فیس‌بوک در نظر دارد تا پس از خریدن این پلتفرم تصاویر متحرک آن را به تیم توسعه اینستاگرام بسپارد تا آن‌ها بتوانند ارسال GIF و استیکر‌ها را برای کاربران ساده‌تر سازند. همچنین فیس‌بوک اظهار داشته نحوه استفاده کاربران سرویس Giphy همانند گذشته باقی خواهد ماند و فعلاً با تغییری مواجه نخواهد شد.

ویشال شاه، از مدیران ارشد اینستاگرام، طی مصاحبه اخیر خود گفت: «مردم همواره می‌توانند تصاویر متحرک خود را در پلتفرم Giphy بارگذاری کنند. توسعه دهندگان و شرکای قدیمی نیز مانند گذشته به این سرویس دسترسی خواهند داشت. در نتیجه جامعه خلاق سرویس Giphy همواره می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند». گفتنی است که خیلی از سرویس‌های اینترنتی به پلتفرم Giphy وابسته هستند. سرویس‌های اجتماعی مانند Twitter، Pinterest، Slack، Reddit و خیلی پلتفرم‌های دیگر برای ارسال تصاویر متحرک به این مجموعه تکیه می‌کنند. با وجود صحبت‌های مسئولان فیس‌بوک، به نظر می‌آید که سرویس‌های اجتماعی مذکور همواره می‌توانند از پلتفرم Giphy بهره‌مند باشند.
/باشگاه خبرنگاران جوان/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول