تاثیر شیوع ویروس کرونا بر شرکتهای بازیساز ایرانی
مجازیست-در این پیمایش که با همکاری معاونت حمایت بنیاد صورت پذیرفته است، در مجموع ۵۹ استودیوی بازیسازی در تکمیل پرسشنامه همکاری کردند. در میان پاسخگویان و در تاریخ نگارش این بازینگاشت، ۶ استودیو دارای حداقل یک بازی در جمع ۲۰ بازی پرفروش کافه بازار بوده و ۱۶ استودیو در سطح دو و ۲۷ استودیو در سطح سه ساختار همگرای ۱۳۹۹ قرار دارند. باقی پاسخگویان نیز در سطوح مبتدیتر قرار دارند و بر این اساس پراکندگی پاسخگویان از لحاظ میزان درآمدزایی و بزرگی از تنوع قابلقبولی برخوردار است.
در این بازینگاشت اطلاعاتی در زمینه تغییرات مالی و سرمایه انسانی این استودیوها گزارش شده است که اگرچه الزاما قابل تعمیم به کل فعالان حوزه بازیسازی در ایران نیست؛ اما میتواند تصویر مناسبی از تأثیر این اپیدمی بر اکوسیستم بازیهای دیجیتال ارائه دهد.
برای دریافت بازینگاشت کلیک کنید
/ بنیاد ملی بازیهای رایانهای/