هشدار فیس بوک به کاربران جوان

مجازیست- فیس بوک به عنوان پرمخاطب ترین شبکه اجتماعی جهان، بستری برای اشتراک ‎گذاری لحظات افراد محسوب می‌شود.

در این رابطه نمایش مدرک فارغ‎التحصیلی، گواهینامه و بسیاری از اطلاعات دیگر، به یک اقدام بسیار رایج تبدیل شده است، با این حال این موضوع به ظاهر ساده، مورد توجه جدی هکرها قرار دارد. درواقع این افراد به سادگی به اطلاعاتی که از شما به دست می آورند، ایمیل شما را هک کرده و به واسطه آن وارد صفحات شما در شبکه های اجتماعی مختلف می شوند.

 حتی امکان برداشت مستقیم از حساب بانکی افراد نیز وجود دارد و گزارش هایی در این رابطه نیز منتشر شده است. به همین خاطر مدیران بخش امنیت فیس بوک به کاربران توصیه کرده اند که حتی در صورت تمایل به انتشار چنین تصاویری، اطلاعات مهم را مخدوش کرده و با این اقدام امنیت خود را حفظ کنند.

بیشتر بخوانید: عربستان بیش از ۱.۲ میلیارد دلار از سهام فیس‌بوک و بوئینگ را خرید

نکته مهم دیگر این است که در شرایط حال حاضر که ویروس کرونا باعث قرنطینه خانگی شده است، مراسم فارغ‎التحصیلی بسیاری از دانشگاه ها به صورت اینترنتی برگزار شده که این امر تمایل افراد را برای اشتراک گذاشتن تصاویر، افزایش داده است. در این رابطه توجه داشته باشید که پیداکردن سوژه ها از طریق هشتگ هایی انجام می شود که کاربران بر روی پست های خود قرار می‎دهند. به همین خاطر قرار ندادن آنها نیز می تواند اقدامی سودمند محسوب شود. در نهایت فراموش نکنید که در انتخاب رمز پشتیبان گوگل، مواردی را انتخاب کنید که اطلاعات آن را در شبکه خود منتشر نکرده اید.

/فرصت امروز/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول