بازگشایی فروشگاه‌های آنلاین در فیس‌بوک و اینستاگرام

مجازیست- با عرضه یک ابزار جدید فیس‌بوک موسوم به «Shops» به زودی شرکت های کوچک قادر خواهند بود محصولات خود را به صورت آنلاین به فروش برسانند.

فیس بوک روز سه شنبه اعلام کرد در آینده کاربران می توانند محصولات مورد نیاز خود را از طریق سرویس های پیام رسان فیس بوک نظیر مسنجر، واتس اپ و اینستاگرام دایرکت خریداری کنند.

این ایده با هدف گسترش تجارت الکترونیک و برای کمک به شرکت های کوچکی است که بر اثر گسترش ویروس کرونا آسیب دیده اند.

این فروشگاه های آنلاین به کاربران امکان خواهد داد تا وقت بیشتری را در بزرگ ترین شبکه اجتماعی جهان سپری و بدون ترک این شبکه نیازها و مایحتاج خود را آنلاین تهیه کنند.

کمک به شرکت های کوچک همزمان فیس بوک را نیز بهره مند خواهد کرد چرا که این شرکت می تواند از طریق تبلیغات درآمدزایی کند.

فیس بوک در حال حاضر روش های مختلفی برای شرکت ها جهت فروش محصولات شان از طریق تبلیغات یا روی صفحات آنها در نظر گرفته است.

این شبکه اجتماعی دارای قابلیتی با عنوان «Marketpalce» است که به کاربران اجازه می دهد کالاهای جدید و دست دوم را خرید و فروش کنند.

به علاوه اینستاگرام که تحت مالکیت فیس بوک است نیز ابزاری با عنوان «Chekout» دارد که به شما اجازه می دهد اقلام عرضه شده در یک پست را خریداری کنید.

با این حال از طریق «Facebook Shops» شرکت ها قادر خواهند بود فروشگاه خود را بر روی اپلیکیشن های متعلق به فیس بوک ایجاد کنند که این امر مدیریت فروش را ساده تر می سازد.

شرکت ها همچنین می توانند ظاهر فروشگاه آنلاین خود را از طریق تغییر تصویر کاور و انتخاب رنگ های مختلف سفارشی و شخصی سازی کنند.

کاربران نیز قادر خواهند بود از طریق واتس اپ، اینستاگرام دایرکت یا مسنجر پیام های خود را به شرکت ارسال کرده، سؤالات مورد نظر را پرسیده یا سفارش خود را ردیابی کنند.

در عین حال این امکان به کاربران داده می شود تا یک فروشگاه را از طریق تبلیغ یا استوری پیدا کنند.

براساس این گزارش مارک زوکربرگ مؤسس فیس بوک، «Facebook Shops» را بزرگ ترین گامی نامید که این شبکه اجتماعی تاکنون برای امکان تجارت در خانواده اپلیکیشن های آن راه اندازی کرده است.

/عصر آی سی تی به نقل از CNET/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول