آمادگی فیس‌بوک برای برگزاری سالم انتخابات ۲۰۲۰

مجازیست- مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس‌بوک در مصاحبه با شبکه بی بی سی:

  • از سال ۲۰۱۶ میلادی،فیس‌بوک ‌تجربه زیادی در باره چگونگی کارکرد سیاست در دنیای مجازی کسب کرده‌ است و با دولت‌های مختلف در سراسر جهان همکاری کرده تا در مقابل یورش مداخله‌جویانه پیش رو از هم اکنون تا ماه نوامبر آماده شود.
  • یکی از بخش‌هایی که ما در سال ۲۰۱۶ از آن عقب ماندیم و حالا در آن پیشرفت‌های زیادی کرده‌ایم، شناسایی و مبارزه با کارزارهای اطلاعاتی هماهنگ شده‌ای‌ است که از سوی بازیگران مختلف در سراسر جهان برنامه‌ریزی می‌شود
  • کشورهای مختلف برای دخالت تلاش کرده و ما شاهد چنین مسایلی خواهیم بود. من یقین دارم که ما قادر به حفاظت از درستی و سلامت انتخابات خواهیم بود.

فیس‌بوک از سوی مقام‌های آمریکا برای پذیرفتن مسئولیت بیشتر در قبال محتوای سیاسی منتشر شده در این شبکه تحت فشار شدید قرار دارد. بر اساس مطالعه انجام شده از سوی دانشگاه پرینستون، هیچ پلتفرم اینترنتی دیگری نمی‌تواند مانند فیس بوک، با سرعت و حجم بالا انتشار اطلاعات نادرست را تسهیل کند.  با این وجود، فیس‌بوک در مقابل درخواست‌ها مبنی بر تغییرات اساسی و انتقادها از این شبکه مقاومت کرده است. فیس‌بوک در اوایل سال جاری اعلام کرد سیاست‌های تبلیغاتی خود را تغییر نمی‌دهد، از جمله سیاست هدف‌مندی خرد که به بازیگران سیاسی اجازه می‌دهد تا پیام‌های مورد نظر خود را به گروه‌های بسیار خاصی بفرستند.

/ایندیپندنت/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول