سامانه شاد را از گوشی خود حذف نکنید

مجازیست- در روز‌های گذشته برخی مدارس با ارسال پیامک به والدین یا دانش‌آموزان، خواستار حذف‌نکردن سامانه شاد از گوشی‌های هوشمند آنان شدند. این در حالی است که بنا به اظهار برخی والدین، فرزندان آنان هیچ بهره‌ای از فضای آموزشی شاد نبرده‌اند و آموزش‌ها در پیام‌رسان‌هایی مانند تلگرام انجام می‌شود.
قاسمعلی خدابنده، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی:
  • ارسال چنین پیامکی از سوی همکاران ما مورد تأیید است و دانش‌آموزانی که سامانه شاد را در گوشی خود دارند، نباید آن را پاک کنند.
  • فرایند ارزشیابی آموزگاران به پایان نرسیده است و از آنجا که مبنای ارزشیابی برای اداره کل، همین سامانه است، لزوم استفاده از این سامانه توصیه می‌شود.
  • بیشتر خانواده‌ها این سامانه را نصب کرده‌اند و در نقاطی که مشکل برقراری اینترنت وجود داشته است، از سایر امکانات آموزشی همچون رسانه ملی استفاده شده است.
  • تأکید ما به همکارانمان استفاده از سامانه شاد است و در صورتی که بستر اینترنت دچار مشکل شده باشد و سرعت معمول را نداشته باشد، پیام‌رسان‌های داخلی وظیفه انتقال آموزش‌ها را خواهند داشت.
  • براساس بودجه‌بندی آموزشی، ۸۰ درصد محتوای تحصیلی دانش‌آموزان تا پیش از عید تدریس شده است و مبنای امتحانات پایان ترم تمام مقاطع یا ارزشیابی آنان، همان ۸۰ درصد خواهد بود.
  • این مسئله باید در سطح ملی تصمیم‌گیری شود و احتمال آن را نمی‌دهیم. فقط درباره ارزشیابی دانش‌آموزان مقطع ابتدایی به‌ویژه پایه اول، حساسیت‌ها در فرایند ارزشیابی بیشتر خواهد بود.
  • رسم بر این است که دانش‌آموزان در ۴ هفته ابتدایی هر سال تحصیلی جدید، ضمن آموزش دروس نسبتا راحت‌تر، مروری بر نکات آموزشی پایه قبلی خود نیز داشته باشند تا عقب‌افتادگی‌های سال تحصیلی جاری جبران شود.
  • دانش‌آموزان استثنایی مانند دانش‌آموزان مدارس عادی، فرایند ارزشیابی خواهند داشت و امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم آنان حضوری برگزار خواهد شد. فقط امتحانات دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی در تمام پایه‌ها به‌صورت غیرحضوری برگزار خواهد شد.

/شهرآرا نیوز/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول