نمایی از دورکاری‌های آینده با واقعیت مجازی توسط فیس‌بوک

مجازیست- برخی از مدل‌های هدست واقعیت مجازی اوکولوس کوئست که در مراحل آخر تست قرار دارند نسبت به مدل فعلی کوچک‌تر و سبک‌تر بوده و نرخ رفرش در آن‌ها نیز بیشتر است. همچنین گزارش‌شده است که طراحی کنترل‌کننده‌های اوکولوس نیز در حال تغییر است.

وزن نسخه تست شده این دستگاه تقریباً یک پوند است و به‌این‌ترتیب ۱۰ ای ۱۵ درصد سبک‌تر از نسخه فعالی است. به‌این‌ترتیب این جنبه‌های منفی اوکولوس کوئست نسبت به اوکولوس گو و ریفت اس برطرف خواهد شد. اوکولوس همچنین در طراحی جدید خود مواد پارچه‌ای کناره‌های دستگاه را با پلاستیک جایگزین کرده و موجب افزایش خاصیت ارتجاعی این بخش شده است.

کوئست با نرخ رفرش ۷۲ هرتزی هود به‌اندازه ریفت با نرخ رفرش ۹۰ هرتزی سریع نیست. نسخه بعدی کوئست نیز احتمالاً با نرخ رفرش ۹۰ هرتز عرضه شود اما اوکولوس قصد دارد تا در صورت امکان این معیار را در نسخه‌های جدید خود تا ۱۲۰ هرتز افزایش بدهد.

همچنین اوکولوس قابلیت مکانیسم تنظیم فاصله میان مردمک‌های چشم کاربر را نیز آزمایش خواهد کرد و همچنین سعی دارد تا استفاده از کنترل‌کننده‌های این دستگاه را نیز آسان‌تر کند. طرح مفهومی مدل‌های این سیستم برخلاف ریفت اس دارای چهار دوربین خارجی هستند و هنوز هم از کابل اوکولوس لینک پشتیبانی می‌کنند.

مارک زاکربرگ در طی هفته گذشته اعلام کرد که اوکولوس نمی‌تواند مدل کوئست را به‌اندازه کافی تولید کنند. کمبود قطعات در پی شیوع کرونا به‌عنوان یکی از دلایل اصلی امر تعریف شده است. به‌این‌ترتیب فیس‌بوک امیدوار است که کوئست های جدید را تا پایان ۲۰۲۰ آماده کند اما احتمالاً زمان فروش آن‌ها برای سال ۲۰۲۱ برنامه‌ریزی خواهد شد.

 

/ایتنا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول