راه‌اندازی سامانه رصد سرویس دسترسی پهن باند به شبکه ملی اطلاعات

مجازیست-  مجید حقی معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی :

  • به همین دلیل در حوزه ارتباطات ثابت و سرویس های مورد نیاز مردم در این حوزه در ارائه و کیفیت سرویس های ارائه شده تمرکز بیشتری انجام شد.
  • یکی از گام ها در این حوزه ارائه سرویس در زمانبندی مشخص است و اینکه مطمئن باشیم که اپراتورها در یک ضرب آهنگ متناسب به درخواست ها پاسخ دهند و سرویس های مورد نظر را ارائه کنند.
  • با راه اندازی این سامانه مشتریان سرویس های ثابت می توانند درخواست خود را از طریق این پنجره واحد ارائه کنند و در همین زمان می توانند گزینه هایی که در مکان مورد نظر سرویس می دهند را انتخاب کنند.
  • مشتریان می توانند همزمان با این سامانه از سامانه نت سنج پلاس سازمان تنظیم مقررات نیز استفاده کنند تا از سابقه ارائه سرویس اپراتورهای مختلف مطلع شده و انتخاب بهتر و جهت دارتری داشته باشند و بعد از این مرحله درخواست مشتری به اپراتور مورد نظر ارائه می شود و بر اساس زمانبندی مشخص شده گزارش انجام کار از اپراتورها دریافت می شود.
  • سرویس دهندگان ملزم هستند که بر اساس زمانبندی مشخص شده درخواست ها را پاسخ دهند و در صورت تاخیر یا ایجاد مشکل برای ارائه سرویس، اپراتور باید پاسخگو باشد.
  • یکی از مزیت های این سامانه مشخص شدن علت تاخیر ارائه سرویس از طرف اپراتورها است و به دلیل اینکه تمام درخواست ها از یک سامانه ارائه می شود امکان ریشه یابی مشکلات و کمبودها وجود دارد.
  • دلیل این عقب افتادگی ها عدم ارائه سرویس به موقع و کیفیت مناسب است در صورتی که این سرویس پایدارترین و ارزانترین سرویس در مقایسه با دیگر سرویسها است و در این شرایط نیز مردم رویکرد خوبی برای استفاده بیشتر از این سرویس دارند و اگر زمانبندی دریافت و کیفیت سرویس مناسب باشد مردم استقبال بیشتری از سرویس می کنند.
  • امیدواریم با رویکرد پنجره واحد بتوانیم مشکلات این حوزه را کاهش دهیم تا موجب افزایش رضایت مشترکین از این سرویس شود.
  • بر اساس دستور وزیر ارتباطات تمام مشترکین در سطح کشور که درکیفیت سرویس های ثابت خود دچار مشکل هستند از طریق کمیته های کشوری و مدیران کل ICT استان ها رصد می شود و به صورت موردی اگر خط مورد نظر نیاز به اصلاح یا تعمیر دارد به سرعت انجام می شود.

/مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول