ارتقا کیفیت تماس تصویری در به روزرسانی جدید «گپ»

مجازیست- با شیوع ویروس کرونا در کشور و توجه به بحث دورکاری و آموزش آنلاین، پیام‌رسان گپ سرویس‌های جدید خود را برای کاربران ارائه داد و زیرساخت‌های خود را نیز برای پوشش گسترده کنفرانس تصویری و پخش زنده توسعه داد. حال این پیام‌رسان به درخواست کاربرانش و برای بهبود خدمت‌رسانی تغییراتی در سرویس خود ایجاد کرده است.

مهدی انجیدنی، مدیرعامل پیام‌رسان گپ:

  • ما در پیام‌رسان گپ یک ماه پیش نسخه اولیه «به اشتراک‌گذاری دسکتاپ» را در تماس تصویری فراهم کردیم. در این قابلیت یک کاربر می‌تواند برای طرف مقابل دسکتاپ خود را به اشتراک بگذارد. این قابلیت برای ارائه خدمات پشتیبانی و آموزش از راه دور و جلسات کاری از اهمیت زیادی برخوردار است.
  • وقتی نسخه اولیه این قابلیت را ارائه کردیم،کاربران از ما درخواست کردند تا وقتی دسکتاپ را برای کسی به اشتراک می‌گذاریم، همزمان صدا هم منتقل شود و فرد مورد نظر بتواند روی دسکتاپ توضیحاتی ارائه دهد. کاربران همچنین از ما درخواست داشتند تا امکانی را فراهم کنیم تا ضمن حفظ کیفیت با پهنای باند کمتر تماس تصویری را برقرار کنند.
  • براساس درخواست کاربران روی این موضوعات کار شده و با حفظ رمزنگاری پیام‌ها، کیفیت تصویر حدود ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده و حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد هم کاهش مصرف پهنای باند برای استفاده کاربران از گپ فراهم آمده است.
  • به این ترتیب کاربران می‌توانند با پهنای باند کمتر و با کیفیت بالاتر از قابلیت «به اشتراک‌گذاری دسکتاپ» همزمان با امکان مکالمه هم بهره ببرند. ما همچنین در تلاش هستیم اکثر قابلیت‌هایی که برای تماس تصویری فراهم کردیم را در بخش زنده هم اضافه کنیم.
  • وقتی یکی از کاربران برای تماس تصویری فیلترشکن خود را روشن کند، یکی از آنها کاربری از ایران و دیگری کاربری از کشورهای دیگر شناخته می‌شود به این ترتیب زمان می‌برد تا درخواست آنها به کشور موردنظر برسد و سپس به سرور گپ در ایران برگردد و بالعکس. به همین خاطر در تماس تصویری یا تماس برقرار نمی‌شود یا به کندی ارتباط ایجاد می‌شود.
  • البته کند شدن برقراری این ارتباط یک موضوع کلی است و به گپ و باقی پیام‌رسان‌ها مربوط نمی‌شود؛ اما در این مورد راه‌حلی داریم و تصمیم گرفتیم بخشی از زیرساخت گپ را در خارج از کشور راه‌اندازی کردیم. در حال حاضر بخشی از آن راه‌اندازی شده و قسمت دیگر چند ماه آینده تکمیل می‌شود. وقتی چنین امکانی فراهم شود، سرعت دسترسی‌ها یا تماس در حالت روشن بودن فیلترشکن هم بهبود پیدا می‌کند.
  • در دنیا ۲ نوع رمزنگاری پیام داریم، اول رمزنگاری بین سرور و کاربر که بسیاری از پیام‌رسان‌ها دارند و ما هم چنین رمزنگاری ایجاد کردیم. در بسیاری از مواقع که دو کاربر به صورت مستقیم در تماس هستند، هم یک لایه بیشتر امنیت ایجاد کردیم و ارتباط بین ابتدا و انتها این مسیر را هم رمزنگاری شده است. به نوعی رمزنگاری در لحظه برای ارتباط موردنظر ایجاد می‌شود و امن‌ترین مدل رمزنگاری است.

/پیوست/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول