روبیکا اسنپ‌فود را به چالش می‌کشد

مجازیست- محمد رشیدی، مدیرعامل روبیکا:

  • با توجه به شیوع بیماری کرونا و استقبال مردم از خرید آنلاین مایحتاج خود، ما از اول فروردین سرویس خرید آنلاین و غیرحضوری میوه‌ سبزی، صیفی و محصولات پروئتینی را به روبیکا اضافه کرده‌ایم.
  • با توجه به اینکه از ۴۵ میلیون کاربر آنلاین ایران، ۳۶ میلیون نفر از روبیکا استفاده می‌کنند و در زمان شیوع بیماری کرونا نیز توصیه می‌شود فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت شود، با همکاری میادین شهرداری تهران تصمیم گرفتیم امکان خرید آنلاین میوه و سبزی و پروتئین را با قیمت مصوب میوه و تره‌بار برای کاربران ایجاد کنیم که در حال حاضر این قابلیت برای شهروندان تهرانی فعال شده است.
  • اولین سفارش خرید را در روز سوم فروردین دریافت کردیم هم‌اکنون تعداد ثبت سفارش‌های روزانه‌مان به ۲۵۰۰ عدد رسیده است.
  • در حال حاضر تیم ما در ۱۳ میدان میوه و تره‌بار تهران مستقر هستند که بعد از ثبت سفارش، محصول از نزدیک‌ترین میدان برای آن‌ها ارسال می‌شود. محصولات در سه نوبت ۱۰، ۱۲ و ۱۶ ارسال می‌شوند و کاربران تا یک ساعت قبل از این ساعت‌ها می‌توانند سفارش خود را ثبت کنند.»
  • در حال حاضر برای ارسال سفارش‌ها از سرویس پیک کارپینو استفاده می‌شود و در ادامه چنانچه تعداد درخواست‌ها افزایش یابد، از سرویس‌های حمل بار دیگر شرکت‌ها و استارتاپ‌های فعال در این زمینه بهره گرفته می‌شود.
  • گردش مالی بازار میوه و تره‌بار و پروتئین در تهران سالیانه ۲۰هزار میلیارد تومان است که با توجه به وضعیت اقتصادی ایران برآورد می‌شود ۵ درصد این بازار سهم کسب‌وکارهای آنلاین باشد.
  • با توجه به تعداد کاربران روبیکا و مزیت قیمتی که برای محصولات ارائه می‌شود قصد داریم تا بازیگر اول این حوزه ما باشیم. قمیت‌هایی ارائه شده در پلتفرم روبیکا مصوب میوه‌و تره‌بار میادین است که به صورت میانگین ۴۰ درصد ارزان‌تر از مغازه‌ها و فروشگاه‌ها است.»
  • در بخش تامین اسنپ‌فود رقیب روبیکا است و ما از این رقابت استقبال می‌کنیم. چون این رقابت باعث می‌شود هر کدام سرویس بهتری ارائه دهیم. گرچه در حال حاضر مزیت رقابتی ما قیمت محصولات است، در آینده با اضافه کردن قابلیت‌های جدید به این مزیت‌ها اضافه می‌شود. جذب کاربران و مخاطبان روبیکا با تبلیغ در تلویزیون ممکن شده  و از این لحاظ با مخاطبان اسنپ و دیجی‌کالا تفاوت‌هایی دارد.
  • این تفاوت‌ها باعث می‌شود که هر چقدر هم روبیکا بزرگتر شود، به سهم کسب‌وکارهایی مانند اسنپ و دیجی‌کالا فشار وارد نکند و حتی رفتار آنلاین و سفارش میوه و سبزیجات و پروتئین را در ایران توسعه می‌دهد. برای مثال اگر اسنپ‌فود در حال حاضر روزی ۲۰هزار سفارش می‌دهد با ده برابر شدن ثبت سفارش در روبیکا، کوچکتر نمی‌شود بلکه شاید بزرگتر هم شود.

 

/آی‌چیزها/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول