کاربران هندی از تیک تاک خشمگین شدند

مجازیست- در طی سه هفته اخیر، کاربران هندی در توییتر با انتشار عبارت‌هایی همچون BanTikTok، DeleteTikTok و BlockTikTok، انتقاد و انزجار خود را نسبت به ویدیوهایی که در این اپلیکیشنی چینی منتشر شده، ابزار کردند. این کاربران همچنین، تعداد زیادی از ویدیوهای تیک تاک را که به نوعی ترویج‌دهنده خشونت خانگی، بدرفتاری با حیوانات، نژادپرستی، سوءاستفاده از کودگان و بی‌اهمیتی به زنان بود، در توییتر به اشتراک گذاشتند. این مساله باعث شد تا میلیون‌ها کاربر هندی تیک تاک، در گوگل پلی استور امتیاز یک ستاره را که کمترین امتیاز محسوب می‌شوند، به این اپلیکیشن بدهند و نظرات انتقادی را نسبت به این اپلیکیشن در بخش نظرات قید کنند.

چنین رویه‌ای سبب شد تا امتیاز تیک تاک از ۴٫۵ به کمتر از ۱٫۲ برسد. اما در نهایت پای گوگل به ماجرا باز شد و اعلام کرد که این شرکت، چندین میلیون نظر منفی در خصوص اپلیکیشن تیک‌تاک را حذف کرد که با این کار، امتیاز تیک تاک به ۱٫۴رسید.

در همین رابطه، بررسی‌های شرکت تحقیقاتی Apptopia نشان داد که میزان رضایت کاربران از این اپلیکیشن با توجه به نظرات قیدشده، از ۸۶ درصد به ۳۹ درصد کاهش یافت. ناگفته نماند که انتقادها و خشم کاربران از یک اپلیکیشن موضوع جدیدی نیست و در خود هند، این مساله چندین بار مشاهده شده است. برای مثال، در یک مقطع زمانی، سخنان یکی از بنیانگذاران اسنپ چت، منجر به آزردگی بسیاری از کاربران هندی این اپلیکیشن شد و علاوه بر کاهش چشمگیر تعداد کاربران، امتیاز آن نیز طور محسوسی کاهش پیدا کرد.

یکی از سیاستمداران هندی معتقد است که تیک تاک و مدیر این اپلیکیشن در هند، هیچ توجهی به نظرات کاربران و بازخوردهای آن‌ها از ویدیوهایی که در این پلتفرم منتشر می‌شوند، ندارد. با این حال، سخنگوی تیک تاک در بیانیه‌ای عنوان کرد که امنیت کاربران تیک تاک از اولویت‌های این شرکت محسوب می‌شود و با توجه به سیاست‌ها و خط مشی این شرکت، هر محتوایی که امنیت کاربران را به خطر بیاندازد، منجر به آسیب فیزیکی شود یا خشونت علیه زنان را ترویج دهد، حذف و حساب کاربری منتشرکننده آن ویدیو نیز مسدود خواهد شد. تیک تایک همچنین، این موضوع را از طریق مراجع قانونی نیز پیگیری خواهد کرد.

درآمد ۷۸ میلیون دلاری اپلیکیشن تیک تاک در ماه آوریل

اما بایت‌دنس، مالک تیک تاک، هنوز اطلاعاتی را در خصوص میزان حذف محتواها و برخورد با اکانت‌های متخلف در هند ارائه نداده است. این برای چندمین بار است که عملکرد تیک تاک در هند، حساسیت‌هایی را به دنبال دارد و سال گذشته نیز دادگاه عالی هند، از اپل و گوگل خواست تا بدلیل انتشار محتواهای غیراخلاقی، این اپلیکیشن را از گوگل پلی و اپ استور حذف کنند که البته چند هفته بعد تیک تاک توانست تاییدیه حضور مجدد خود در این دو فروشگاه اپلیکیشن را بدست آورد.

/ای تی ایران/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول