بازی‌های واقعیت‌ مجازی اینستاگرام در دروان کرونا مورد توجه کاربران قرار گرفت

مجازیست- گزارش‌های منتشر شده از سوی شرکت‌های تحقیقاتی در حوزه فضای مجازی نشان می‌دهد کاربران اینستاگرام در دوران قرنطینه از ابزارهای واقعیت مجازی این شبکه اجتماعی میلیون‌ها بار استفاده کرده‌اند.

شبکه‌های اجتماعی پس از شیوع بیماری کرونا و دورانی که مردم ترجیح می‌دادند به جای خروج از منزل بیشتر در خانه بمانند افزایش چشمگیری را در میزان کاربران خود تجربه کردند. در این میان ویژگی‌های جذابی همچون واقعیت مجازی بیش از قابلیت‌های دیگر مورد توجه قرار گرفته و کاربران زیادی در کشورهای مختلف دنیا را سرگرم کرده است.

اینستاگرام با بهره‌گیری از ظرفیت‌های فناوری واقعیت مجازی سرگرمی‌های متنوعی را در قسمت‌های مختلف این شبکه اجتماعی ایجاد کرده و آن چه را که کاربران توانایی مشاهده آن را در دنیای حقیقی ندارند پیش چشم آن‌ها می‌آورد. به عنوان مثال زمانی که کاربران این شبکه اجتماعی در حالت لایو(Live) مشغول صحبت با یکدیگر هستند می‌توانند از ابزارهای واقعیت مجازی استفاده کرده و چهره خود را تغییر و یا تصاویر حیوان یا محل خاصی را در کنار خود قرار دهند.

در واقع یکی از محبوب‌ترین قابلیت‌های این روزهای اینستاگرام ابزار فیلترگذاری روی صورت است. همه روزه میلیون‌ها نفر در سراسر جهان از اینستاگرام استفاده می‌کنند و قطعا هرگونه تغییر در قابلیت‌های این برنامه می‌تواند به سرعت مورد استقبال یا اعتراض کاربران قرار بگیرد. با اینکه کارشناسان فضای مجازی بارها به سیاست‌های اینستاگرام در مورد برنامه‌های جذب مخاطب و انتشار محتوای غیرمناسب برای همه سنین اعتراض کردند ولی مدیران این شبکه اجتماعی با تبلیغات گسترده و ابزارهای جذاب، دختران و پسران خردسال و نوجوان را به استفاده از این شبکه اجتماعی تشویق می‌کنند.

یکی از مدیران ارشد اینستاگرام:

  • مهندسان اینستاگرام در تلاش هستند تا به زودی بازی‌ها و سرگرمی‌های جدیدی را برای این شبکه اجتماعی معرفی کنند. بازی‌های جدید این شبکه اجتماعی با استفاده از فناوری واقعیت مجازی توسعه پیدا کرده و احتمالا همانند گذشته مورد استقبال کاربران قرار می‌گیرد.

 

/آنا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول