فیس‌بوک هویت حساب‌های کاربری مشکوک را بررسی می‌کند

فیس‌بوک در تلاش است تا با بررسی هویت مدیران حساب‌های کاربری دارای ابهام، میزان شفافیت در این شبکه اجتماعی را افزایش دهد. صفحه‌های زیادی در فیسبوک وجود دارد که با وجود صدهزار تعقیب کننده از ارائه اطلاعات شناسایی درست در مورد گردانندگان آن خودداری می‌شود.

بررسی‌ها چند شرکت امنیتی نشان می‌دهد تعدادی از گروه‌های پرطرفدار در فیس‌بوک با سوء استفاده از اعتماد کاربران به حساب‌های کاربری آن‌ها نفوذ کرده و حریم خصوصی میلیون‌ها نفر را مورد تهدید قرار می‌دهند. غالبا صفحه‌های پرمخاطب در فیسبوک موضوعاتی جذاب برای کاربران را منتشر می‌کنند و درست در زمانی که کاربر انتظار ایجاد خطر برای حساب کاربری خود را ندارد مورد حمله‌ سایبری قرار می‌گیرد.

کاربرانی که قصد عضویت در شبکه‌های اجتماعی مختلف را دارند می‌توانند با هر اسم و شناسه کاربری در نرم‌افزار مورد نظر خود را ثبت نام کنند. یعنی لزومی ندارد که هر کاربر نام و اطلاعات هویتی واقعی خود را کند. این موضوع در مورد کاربران معمولی و کسانی که فعالیت محدودی در شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک دارند مشکل محسوب نمی‌شود ولی اگر کاربری به تدریج مورد استقبال گسترده دیگر کاربران واقع شود و تعداد تعقیب کنندگان آن‌ها از چند نفر به صدها هزار نفر برسد مورد توجه مدیران شبکه‌های اجتماعی قرار می‌گیرد و باید هویت آن‌ها بررسی شود.

مدیران بعضی از صفحه‌های پرطرفدار در فیسبوک با انتشار مطالب غیراخلاقی و خشونت‌ برانگیز تاثیرات روانی بسیار زیادی روی کاربران خود گذاشته و گاهی آن‌ها را مجبور به فعالیت‌های تروریستی نیز می‌کنند. در چند سال اخیر حوادث زیادی در جهان رخ داده که پس از بررسی‌های کارشناسان مشخص شد عاملان آن حادثه در فیسبوک فعالیت داشته و تحت تاثیر افکاری مخرب قرار گرفته‌اند.

کارشناسان فناوری معتقدند اگر فیسبوک به راستی در مورد شفاف‌سازی هویت کاربران در این شبکه اجتماعی اقدام کند می‌توان در مورد کوتاهی تاثیرات چشمگیر آن را در شبکه اجتماعی مشاهده کرد. اکنون با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شبکه‌های اجتماعی مختلف می‌خواهند اشتباه‌های گذشته خود را جبران کرده و بار دیگر مخاطبان زیادی را به سمت خود جذب کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول