نرم افزار شاد، امکان برگزاری امتحان مجازی را ندارد

مهتدی،پژوهشگر حوزه آموزش و پرورش:

  • شبکه شاد امکان برگزاری امتحان مجازی به صورت صحیح و درست ندارد و شاید در آینده این گزینه اضافه شود اما در حال حاضر چنین امکانی در این نرم افزار وجود ندارد.
  • آموزش و پرورش به مدارس و شوراهای مدرسه این اجازه و اختیار را داده است که شیوه برگزاری امتحان را مشخص کنند. البته امتحان حضوری نخواهند داشت اما در مدل برگزاری امتحان مجازی دست‌شان باز است.
  • یک مدل این است که مدارس از نمره‌های ترم گذشته که کلاس‌ها حضوری بود، استفاده کنند و یک درصدی نیز از فعالیت دانش آموزان در چند ماه گذشته که تعطیل بوده است، برای نمره نهایی در نظر بگیرند. همچنین ممکن است امتحانات کوچکی نیز به صورت مجازی گرفته شود به این صورت که معلم چند سؤال ارسال کند و دانش آموز پاسخ دهد.
  • در این شیوه معلم‌ها خودشان را به امتحان مجازی محدود کنند که در نرم افزارها و سایت‌های دیگر آماده است و آن را از طریق یک لینک در اختیار دانش آموز قرار دهند.
  • در شیوه آموزش مجازی، نمی‌توان صرفاً با یک امتحان به نمره واقعی از عملکرد دانش آموز دست یافت زیرا اساسا مدل آموزش مجازی با حضوری متفاوت است. در آموزش مجازی ارزشیابی‌ها باید تداوم داشته باشد و در فاصله‌های زمانی کوتاه این ارزشیابی صورت بگیرد. ارزشیابی لزوما یک امتحان نیست و می‌تواند یک پروژه و یا تکلیف باشد.

/رادیو گفتگو/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول