جک دورسی توییتر را به آلمان می‌برد؟

مجازیست- توماس جارزومبک، مسئول امور فناوری و تکنولوژی در وزارت اقتصاد آلمان خطاب به شبکه اجتماعی توییتر و جک دورسی:

  • جک و توییتر؛ شما را به آلمان دعوت می کنم چرا که شما در اینجا قادر خواهید بود آزادانه به انتقاد از دولت پرداخته و با اخبار جعلی و دروغین و محتواهای خشونت‌آمیز بجنگید.

بدین ترتیب آلمان نخستین کشوری است که به توییتر به عنوان یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین شبکه های اجتماعی در جهان پیشنهاد داده تا در صورت عملی شدن تهدیدات کاخ سفید به تعطیلی یا وضع محدودیت‌های سخت‌گیرانه، مقر و پایگاه خود را از آمریکا به این کشور منتقل کند و با سیاست گذاری و استراتژی‌های همیشگی به فعالیت‌های خود ادامه دهد.

پس از کشته شدن یک فرد سیاه پوست توسط پلیس آمریکا و ادامه اعتراضات مردم این کشور، دونالد ترامپ، ریاست جمهوری ایالات متحده با انتشار توییتی به سرکوب مخالفان و معترضان پرداخت و آنها را به تیراندازی و اعمال خشونت تهدید کرده بود.

شبکه اجتماعی توییتر نیز پیام ترامپ را به علت آنکه حاوی محتوای خشونت آمیز و سرکوب کننده بود، پنهان کرد. همین امر موجب شد که ترامپ یک دستور اجرایی را با هدف افزایش توانایی‌های دولت در زمینه تنظیم و کنترل پلت‌فرم‌ها و شبکه‌های اجتماعی به امضا برساند. اتفاقی که به عقیده بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران می‌تواند آغاز جنگی همیشگی میان شبکه‌های اجتماعی و سیاست مداران به‌ویژه کاخ سفید باشد.

/ایسنا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول