افکت‌های واقعیت افزوده اینستاگرام به موسیقی واکنش نشان می‌دهند

مجازیست- اینستاگرام  اعلام کرده است که کاربرانش می‌توانند از طریق ابزار ساخت واقعیت افزوده آن به نام Spark AR افکت های گوناگونی بسازند که به موسیقی واکنش نشان می‌دهند.

برای این منظور کاربران یا باید موسیقی خود را ایمپورت کنند (البته اگر حق استفاده از آن را داشته باشند) یا اینکه از مجموعه موجود در کتابخانه موسیقی اینستاگرام استفاده نمایند که در برگیرنده تِرک های موسیقی بزرگ و محبوبی است و اینستاگرام بابت آنها به صاحبان اثر پول پرداخت می‌کند.

علاوه بر این امکان، فیسبوک همچنین تعدادی تمپلیت یا قالب استیکر واقعیت افزوده را هم ایجاد کرده که به لطف آنها کاربران با سرعت بیشتری میتوانند فیلترهای واقعیت افزوده خود را سفارشی سازی کنند.

اما قابلیت جدید موسوم به AR Music به توسعه دهندگان اجازه می دهد فیلترهایی بسازند که با موسیقی تعامل دارند؛ حال فرقی ندارد که آن موسیقی را به صورت مستقیم روی برنامه آپلود کرده باشند، از طریق ابزار انتخاب موسیقی اینستاگرام انتخاب کرده باشند یا اینکه صدایی باشد که در پس زمینه پخش می شود.

همچنین با اضافه شدن ابزارهای انتخاب گالری به اینستاگرام شما میتوانید افکت های واقعیت افزوده جدید را به عکس ها و فیلم های قدیمی خود بیاورید. به لطف امکانی به نام Media Library کاربران به راحتی میتوانند عکس یا فیلم قدیمی مورد نظرشان را به فیلترهای جدید مزین کنند و با کمک ابزار دیگری به نام Gallery Picker یک فیلتر بصری را با رسانه های موجود در گالری گوشی خود تغییر دهند.

فیس‌بوک تابحال بارها در مورد آینده واقعیت افزوده روی پلتفرم های خود صحبت کرده اما در طول سالیان گذشته عمده تمرکز خود را روی بهبود اینستاگرام و قابلیت های مختلف آن قرار داده است. آپدیت های واقعیت افزوده اینستاگرام نیز در این مدت بسیار متنوع بوده اند اما همچنان یکی از مشکلات همیشگی فیلترهای واقعیت افزوده در آنها مشاهده شده و به قوت خود باقی بوده: اینکه به قدر کافی پویا نبوده اند تا کاربران را به استفاده دوباره ترغیب کنند.

حالا اما با اضافه شدن افکت های صوتی و قابلیت های تازه برای سفارشی سازی بیشتر، توسعه دهندگان میتوانند افکت های مختص به خود را بسازند که زندگی در آنها جریان دارد.

/techcrunch/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول