کمک ده میلیون دلاری فیس‌بوک به مبارزه با نژادپرستی در آمریکا

مجازیست- فیس بوک و اسنپ‌چت، جدیدترین شرکتهای آمریکایی هستند که امروز در واکنش به قتل جورج فلوید،سیاهوست آمریکایی، هم‌صدا با چند شرکت بزرگ دیگر این کشور نابرابری نژادی را در ایالات متحده محکوم کردند.

پیش از این شرکت‌های مشهور دیگری از جمله نتفلیکس، نایکی، اینتل و شرکت آلفابت متعلق به گوگل، تبعیض علیه سیاه‌پوستان آمریکایی را محکوم کرده بودند.

مارک زاکربرگ مدیر عامل فیس‌بوک:

  • ما در کنار جامعه سیاهان آمریکا و همه کسانی که خواهان اجرای عدالت در مورد جورج فلوید، بریونا تیلور، احمود آربری و بسیاری دیگر هستند که نام آنها فراموش نخواهد شد، ایستاده‌ایم.

زاکر برگ که روز جمعه گفته بود علیه پست تحریک‌آمیز ترامپ در مورد اعتراضات مینیاپلیس واکنش نشان نخواهد داد اعلام کرد مبلغ ۱۰ میلیون دلار به سازمان‌هایی که در زمینه عدالت نژادی کار می‌کنند کمک خواهد کرد.

همچنین ایوان اشپیگل مدیر عامل شرکت اسنپ چت با انتقاد از نژادپرستی در آمریکا، خواستار بازنگری در قوانین مالیاتی در این کشور شد.

 ایوان اشپیگل:

  • ما نمی‌توانیم بدون ایجاد فرصت برابر‌ برای همه مردم بدون توجه به پیشینه نژادی و دینی آنها، به نژادپرستی نهادینه شده پایان دهیم.

در پی مرگ جورج فلوید، یک مرد سیاه پوست غیر مسلح که در هفته گذشته به دست پلیس مینیاپولیس کشته شد، اعتراضات شدیدی در سراسر آمریکا و برخی کشورهای دیگر علیه نژادپرستی به راه افتاده است.

 

/شفقنا به نقل از رویترز/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول