فیس‌بوک ترامپ را به کارمندانش ترجیح داد!

مجازیست- گزارش‌ها حاکی از آن است پس از اعلام جهت‌گیری و منطق فیس‌بوک درباره اعتراضات اخیر، بسیاری از کارکنان شرکت آن را مورد نقد قرار داده و درخواست تجدید نظر در رفتار‌ها را به مسئولان اصلی ارسال کردند.

اطلاعات تکمیلی از عدم توجه فیس‌بوک به عقاید و خواسته‌های کارمندانش

اعتراض کارمندان زمانی شدت گرفت که فیسبوک تصمیم گرفت واکنشی به پست‌های خشونت‌آمیز ترامپ نشان ندهد. این در حالی است که توئیتر همان پست را از صفحات خود حذف کرد آن را خلاف قوانین شبکه مجازی خود دانست.

بر اساس ادعای فیسبوک پست‌های منتشر شده از سوی ترامپ قوانین آن‌ها را زیر پا نمی‌گذارد. این شرکت طی انتشار پستی نوشت: «اگر پستی قوانین ما را نقض کند آن را حذف خواهیم کرد چرا که قانون برای همه صدق می‌کند». مدت کوتاهی پس از انتشار این پست، دونالد ترامپ با انتشار متنی اظهار داشت که برخورد جدی با اعتراض‌کنندگان خواهد داشت و پلیس مینیاپولیس مقابل آن‌ها خواهد ایستاد. این پست نیز از سوی فیسبوک حذف نشد و همین امر باعث شد کارمندان شرکت واکنش دوباره‌ای داشته باشند.

فیس‌بوک مخالفت کارمندان خود به‌دلیل عدم حذف پست ترامپ را نادیده گرفت

یکی از کارکنان فیس‌بوک:

  • شرایط من را غمگین و خجالت‌زده می‌کند. امیدوارم این تصمیم آخر فیسبوک نباشد و واکنش بهتری نشان دهد. امیدوارم شخصی در بین مسئولان علت نقض قوانین پست را تحت نظر قرار دهد.

گفتنی است که شرکت فیس‌بوک هیچ جوابی برای واکنش‌های کارمندانش نداشته و به نظر می‌آید این مجموعه تصمیم دارد به طور کلی آن‌ها را نادیده بگیرد. آن‌طور که مشخص است مسئولان فیس‌بوک تمایلی به ایستادن در مقابل ترامپ را ندارند و منافع شخصی خود را از مقابله با نژادپرستی مهم‌تر می‌دانند.

/باشگاه حبرنگاران جوان/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول