برنامه‌های جدید فیس‌بوک

مجازیست- فیس‌بوک دو برنامه جدید به نام‌های «ونوس» و «کولاب» عرضه کرده است. این برنامه‌های آی‌او‌اس و اندروید از گروه ان‌پی‌ای فیس‌بوک (آزمایش محصول جدید) ارائه می‌شود.

ونوس برنامه‌ای مختص وقایع زنده است که در دوران قرنطینه ناشی از کرونا گسترش پیدا کرد. این برنامه تجربه تعامل درجه دو را روی صفحه نمایش به وجود می‌آورد و افراد حرفه‌ای می‌توانند از آن برای لحظات بسیار مهم و وقایع مورد علاقه خود استفاده کنند. طبق گزارشات، این ویدیوهای کوتاه «لحظه‌ها» نامیده می‌شود و می‌توان آن‌ها را با ناظرین به اشتراک گذاشت.

فیس‌بوک می‌گوید این کاربران حرفه‌ای شخصیت‌های مشهور مانند روزنامه‌نگاران، ورزشکاران قدیمی و یا حال حاضر و تحلیل‌گران و طرفداران مشتاق هستند. این برنامه بیش از آن که افراد را مانند توییتر درگیر کامنت گرفتن کند، بر ارتباط مستقیم متمرکز است.

ناسکارسازم (Nascarcasm) که یک حساب کاربری گزارشی و ناشناس در توییتر با ۱۸۰ هزار دنبال‌کننده است از مفسرانی است که از برنامه ونوس استفاده خواهد کرد.

«ناسکار»(NASCAR) یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین سازمان‌های ورزشی آمریکاست که رویدادهای ورزشی خود را با شروع مسابقات سوپر مارکت هیرو ۵۰۰ در تاریخ ۳۱ مه در بریستول تنسی از سرمی‌گیرد.

تیم کلارک رییس و مدیر دیجیتال ناسکار اظهار داشت: « هم‌زمان با بازگشت ناسکار در هفته‌های آتی، برنامه ونوس به کاربران راهی منحصر به فرد و هیجان‌انگیزنشان می‌دهد تا به طرفداران این مسابقه در سراسر جهان وصل شوند؛ آن هم از خانه خود و به شکلی کاملا امن. ناسکار بر پایه نوآوری بنا شده است و ما بسیار هیجان‌زده هستیم از این که به شریک بزرگ خود، تیم تجربه محصول جدید فیس‌بوک کمک می‌کنیم تا این نوآوری را به مجراهای ارتباطی جدید وارد کند.»

دومین برنامه‌ای که فیس‌بوک عرضه کرده است، « کولاب» است که برنامه‌ای دعوت‌کننده است (برنامه‌هایی که برای تعداد مشخصی عضو هزینه پرداخت می‌کنند) و به سازندگان و علاقه‌مندان ساختن ویدیو، فرصت تماشا، ترکیب و برهم منطبق کردن ویدیوهای اصلی را می‌دهد.

«کولابس‌ها» سه ویدیوی مستقل هستند که با یکدیگر هماهنگ می‌شوند. این ویدیوها به کاربران اجازه می‌دهند تا با اضافه کردن ویدیوهای خودشان یا حذف بخشی از آرایه‌ها، ترتیب آن را تغییر دهند.

ویدیوی ساخته شده را می‌توان در فیس‌بوک، استوری اینستاگرام (که توسط شرکت فیس‌بوک اداره می‌شود) و یا سایربرنامه‌های رسانه اجتماعی به اشتراک گذاشت.

این دو برنامه دو روز بعد از اعلام برنامه «کچ آپ» توسط فیس‌بوک عرضه شدند. برنامه کچ آپ به کاربران، زمان در دسترس بودن دوستان و خانوده‌شان را برای صحبت کردن اطلاع می دهد.

/شارا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول