فیس‌بوک و اینستاگرام ویدئوی تبلیغاتی ترامپ را حذف کردند

مجازیست- فیس‌بوک و اینستاگرام روز جمعه ویدئوی کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، درباره جورج فلوید سیاهپوست آمریکایی را با استناد به قانون نقض حقوق مولفان «کپی رایت» حذف کردند.

یکی از مقامات فیس‌بوک:

  • ما شکایتی از صاحب اصلی و سازنده این تصویر ویدئویی بر اساس قانون کپی رایت هزاره دیجیتال «Digital Millennium Copyright Act» دریافت و این ویدئو را حذف کرده ایم.

توئیتر نیز همین ویدئو را روز پنج شنبه حذف کرد.

این تصاویر ویدئویی حدودا چهار دقیقه‌ای که از سوی کمپین انتخاباتی ترامپ در همه شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، سخنرانی چند روز قبل رئیس جمهور آمریکا را پس از جان سپردن جورج فلوید، سیاهپوست آمریکایی، در جریان بازداشت یکی از نیرو‌های پلیس مینیاپولیس بازگو و روایت می‌کند.

ترامپ در این ویدئو، مرگ فلوید را یک «تراژدی بزرگ» می‌نامد در حالی که تصاویری از معترضان آرامِ سوگوار این سیاهپوست پخش می‌شود.

این ویدئو همچنین درباره  «خشونت و هرج و مرج» از سوی «گروه‌های جناح چپ» افراطی در حال پخش تصاویری از غارت و آشوب‌ها هشدار می‌دهد.

چندی پیش رئیس‌جمهور آمریکا فرمان اجرایی را خطاب به وزارت دادگستری این کشور علیه شبکه‌های اجتماعی صادر کرد و خواستار فعال شدن قانون بازخواست رسانه‌های اجتماعی شد. این اقدام ترامپ شکایت شبکه‌های اجتماعی را در پی داشت.

 

/باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول