لزوم بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ها و فضای مجازی در پیشبرد مسائل دینی

مجازیست- حجت‌الاسلام «علیرضا نجیمی»،مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد: 

  • اصحاب رسانه و فعالان حوزه مجازی بهترین دیده‌بان‌ها برای رصد گره‌ها و مشکلات استان هستند که می‌توان از پتانسیل و ظرفیت این قشر فعال جامعه به بهترین شکل در مسیر پیشرفت و توسعه و همچنین اولویت‌بندی امور دینی و مذهبی بهره‌مند شد.
  • در همین راستا سازمان تبلیغات اسلامی در نظر دارد از ظرفیت انواع مختلف رسانه و فضای مجازی در حوزه پیشبرد  مسائل دینی بهره گیرد که در این راستا از هر شهرستان خواسته شده است که در اداره خود یک استودیو کوچک جهت تولید محتوا راه‌اندازی کنند.
  • تولید و ارائه محتوا به مناسبت‌های ملی و مذهبی از طریق آموزش به افراد، تربیت مجری کارشناس روحانی برای برنامه‌های صدا و سیما، ایجاد بانک صدای ماندگار فرهیختگان یزدی، زمینه‌سازی حضور طلاب و روحانیون در عرصه فعالیت‌های بین‌المللی و تربیت کارشناس ویژه مناسبت‌های ملی و مذهبی از جمله برنامه‌هایی است که تبلیغات اسلامی در این رابطه در دستور کار خود دارد.

رسانه قدرتمندترین ابزار در جهت نشر فرهنگ

  • از گذشته رسانه‌ها را ابزاری در جهت اطلاع‌رسانی و نشر خبر تعریف می‌کردند اما امروزه رسانه‌ها علاوه بر نشر خبر، ابزاری در جهت نشر فرهنگ هستند.
  • فرهنگ بیگانه، فساد، ابتذال، رذالت و شیطنت با استفاده از ابزار رسانه جایگاه کاذب خود را باز می‌کند و سایه سیاه خود را بر سر جوامع بشری گسترش می‌دهد لذا می‌توان همین نقش توسعه آفرینی را برای رسانه در بخش فرهنگ دینی نیز متصور شد.
  • فرهنگ دینی باید در دو بخش تقابل با فرهنگ بی‌دینی و ترویج ارزش‌های متعالی فرهنگ دینی، با استفاده از ابزار رسانه کارآفرینی داشته باشد و بر همین اساس نیز رسانه قدرتمندترین ابزار در جهت نشر و ترویج سرفصل‌های احیابخش و عزت‌آفرین فرهنگ دینی است.
  • رصد کردن شرایط و مقتضیات زمان که یکی از بارزترین آن‌ها بهره‌مندی از فضای مجازی است، باید توسط رسانه‌ها مدنظر قرار گیرد چرا که فضای مجازی در دنیا حرف اول را می‌زند که هم تریبونی برای نشر اباطیل و هم منبری برای ترویج حقایق، شعائر و ارزش‌ها و معیارهای متعالی انسانی است.

نظام اسلامی بزرگ‌ترین دشمن رسانه‌های غربی

  • انسان به‌ عنوان محور اساسی توسعه در همه جوامع  و فرهنگ نیز به‌ عنوان یکی از عوامل توسعه در همه ابعاد باید مدنظر قرار گرفته و توسط نهادهای متولی امر، بالنده شود.
  • اگر ما در بخشی از شاکله فرهنگی و دستگاه‌های فرهنگ‌ساز دچار نگرانی هستیم به  دلیل تقابل با یک فرهنگ مسلط، پر هیاهو، پر زرق‌ و برق و پر توان است که در مقابل ما کار می‌کند.
  • همه دستگاه‌های فرهنگی در بخش‌های مختلف به سهم خود تلاش می‌کنند تا تحت رهبری ولی امر مسلمین، اقدامات مدون شده خوبی را انجام دهند و  اگر نارضایتی وجود دارد، به این دلیل است که طبیعتاً جبهه مقابل بسیار پرتوان و دارای تکنولوژی و ثروت بوده و نظام اسلامی را به‌ عنوان بزرگ‌ترین دشمن خود تصور می‌کند لذا با تمام قوا وارد میدان شده است.

مشکلات خبرنگاران از دیدگاه فرماندار ابرکوه

  • رویکرد رسانه‌ها برای اطلاع‌رسانی رویکرد مناسبی نیست و خبرنگاران در شهرستان با مشقات فراوانی روبه‌رو هستند، هم پایبند به رسالت اصلی خود بوده و هم بایستی مسائل مربوط به معیشت خود را مدیریت کنند که بسیار سخت و آنها را با چالش مواجه کرده است.
  • خبرنگاران در وضعیت عادی به رسالت خود عمل می‌کنند اما در برخی مواقع نیز نیاز است که خبرنگار به منظور اطلاع‌رسانی و هدایت افکار عمومی به صورت حرفه‌ای و کامل، وقت و انرژی صرف کند که با توجه به شرایط کاری و معیشتی حاکم بر زندگی آنان، چنین انتظاری بیهوده است.

/ایسنا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول