اشتراک تدریس معلمان می‌تواند منجر به شناسایی تدریس‌های برتر شود

مجازیست- نشست مشترک وزیر آموزش و پرورش و معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با مدیران استارت آپ‌های آموزشی صبح امروز یک‌شنبه ۱۸ خرداد ۹۹ در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد.

وزیر آموزش و پرورش:

  • آموزش و پرورش یک مجموعه بزرگ و آینده ساز است، هیچ پایداری در تحول اتفاق نمیفتد مگر آنکه عرصه یادگیری پایدار باشد. نقطه عزیمت هرتحولی آموزش و پرورش است زیرا جریان یادگیری را هدایت می‌کند. ما انسان‌ها را در بهترین دوره زندگی، مناسبترین شرایط یادگیری و در قالب یک برنامه منظم، مستمر و قابل ارزیابی در اختیار داریم.»

کرونا عادت‌های مستحکم شده و منجمد را به هم ریخت

  • کرونا به ما فرصت یک انتخاب داد و عادت‌های مستحکم شده و منجمد را به هم ریخت. نظام تعلیم و تربیت هر ۱۰ سال یک خیز برای تحول برداشته است. مطالعه‌ای گذرا روی تحولات و موضوع تحول که در دستورکار قرار گرفته نشان می‌دهد این تحولات عمق کافی را پیدا نکرده‌اند. شرایط فعلی این فرصت را به ما می‌دهد که تحولات را با عمق بیشتر و با توجه به اقتضائاتی که دارد رقم بزنیم.»
  • ما ناگزیریم برای اینکه تعطیلی مدارس منجر به تعطیلی آموزش نشود اقداماتی انجام دهیم لذا پلتفرمی طراحی کردیم که بیش از ۹۸ درصد مدیران و معلم و بیش از ۷۰ درصد دانش‌آموزان وارد شبکه شده‌اند و تا امروز ۴٫۵ میلیارد پیام در آن مبادله شده است. در این شبکه امکان ارتباط زنده در شکل گروه‌های مختلف وجود دارد که تا یک میلیون گروه می‌تواند افزایش پیدا کند.
  • گروه‌هایی شامل مناطق مختلف آموزش و پرورش و مدیران مدارس در مقاطع مختلف ابتدایی، متوسطه نظری، فنی و حرفه‌ای و کاردانش در شاد حضور دارند که امکان ارتباط زنده میان این موارد وجود دارد که فعلا یکطرفه است. درصدد هستیم ارتباط دوطرفه را برقرار کنیم، همچنین ایجاد امکان ارتباط دانش‌آموز با دانش‌آموز را در تعطیلات تابستان در دست بررسی داریم.
  • می‌خواهیم هر دانش‌آموز بتواند اطلاعات و دستاوردهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارد. فعلا درحال بررسی مزایا و معایب این موضوع هستیم که در صورت ایجاد می‌تواند برای دانش‌آموز اشتیاق بیشتری برای حضور در شبکه شاد را فراهم کند.
  • در برخی مناطق دسترسی به اینترنت وجود ندارد که با کمک وزارت ارتباطات درحال رفع آن هستیم، برخی افراد هم به گوشی یا ابزار مناسبی برای استفاده از شبکه شاد دسترسی ندارند.

در صدد این هستیم که مجالی برای معلمان فراهم کنیم تا تدریس خود را در معرض داوری و بهره‌مندی دیگران قرار دهند

  • در صدد این هستیم که مجالی برای معلمان فراهم کنیم تا تدریس خود را در معرض داوری و بهره‌مندی دیگران قرار دهند و از این طریق امکان شناسایی تدریس‌های برتر مهیا شود.
  • مایلیم بدانیم چطور می‌توانیم با همکاری شما این آموزش‌ها را ارتقا بخشیم. در این مسیر ما به عنوان نهاد دولتی با مخاطرات و استانداردهایی مواجه هستیم که می‌خواهیم بدانیم این استانداردها چگونه برقرار خواهد شد.

گفتنی است بعد از سخنان وزیر آموزش و پرورش مدیران هریک از استارت‌آپ‌های آموزشی به ارائه نظرات خود درباره آموزش آنلاین و روش‌های توسعه این آموزش‌ها با کمک فناوری‌های نوین پرداختند.

/پانا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول