شبکه ملی اطلاعات آسیب‌پذیری سایبری را کاهش می دهد

مجازیست- سردار باقری،معاون فناوری اطلاعات در سازمان پدافند غیرعامل: 
  • با وجود اینکه تفکیک کار در حوزه امنیت سایبری در سازمان فناوری اطلاعات، مرکز افتای ریاست جمهوری و پدافند سایبری صورت گرفته اما وضعیت امنیت در دستگاهها و نهادهای حاکمیتی مناسب نیست.
  • قرار بود در هر دستگاه اجرایی و حاکمیتی یک گروه واکنش هماهنگی رخداد (گوهر) ایجاد شود اما پیگیری های ما نشان می دهد که تنها دو دستگاه اجرایی این تشکیلات را دارند و سایر دستگاهها به این موضوع توجهی نکردند.
  • برای مبارزه با تهدیدات و شناخت آسیب های دستگاهها و مصون سازی در برابر تهدیدات فضای مجازی باید مرکز ماهر، مرکز افتا، پدافند غیرعامل، گروههای گوهر و بخش خصوصی کار مشترک انجام دهند تا شاهد تحول اساسی در این بخش باشیم.
  • اگر شبکه ملی اطلاعات به معنای کامل راه بیافتد و شاهد داشتن سیستم عامل بومی، مرورگر بومی و جستوگر بومی و مواردی از این دست داشتیم آسیب پذیری سایبری حتما کمتر خواهد شد.
  • سازمان پدافند غیرعامل در چند کمیته برای راه اندازی شبکه ملی اطلاعات به وزارت ارتباطات کمک می کند که یکی از این کمیته ها به بحث امنیت می پردازد و امیدوارم با همکاری مشترک حداکثری شاهد رفع دغدغه های این بخش باشیم.
  • امنیت دستگاهها ضعیف است و باید کمک کنیم تا این مشکل حل شود البته هر دستگاه باید مسئول امن سازی فضای سایبر خود باشد و مراکزی مانند افتا، ماهر و پدافند غیرعامل نقش نظارتی داشته باشند. در این خصوص می توان از توانمندی های بخش خصوصی نیز برای حل مشکلات کمک گرفت.

/مهر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول