مشکلات شبکه «شاد» را نمی‌توان کتمان کرد

مجازیست- «محمدجواد آذری جهرمی» در حاشیه بازدید از پارک علم و فناوری پردیس:

  • اکنون دسترسی مردم شهر و روستا به اینترنت ۴G به ۹۵ درصد رسیده است. ضمن اینکه ۱۰۰ درصد شهرهای کشور نیز تحت پوشش اینترنت ۴G هستند.
  • مدرسه‌ای که فرزندان من در آن درس می‌خوانند به دلیل مشکلاتی که وجود دارد، استفاده از شبکه شاد را به حداقل رسانده و از نرم افزارهایی مانند «بله» و «اسکای روم» استفاده می‌کنند. کاری که وزارت آموزش و پرورش انجام داد کار بسیار بزرگ و سنگینی بود. اشکالاتی هم دارد که نمی‌توان آن را کتمان کرد اما باید فرصت داد تا گام بزرگ و البته سنگینی که «حاج میرزایی» وزیر آموزش و پرورش برداشته‌است به نتیجه برسد.
  • روز گذشته در جلسه هیات دولت با وزیر آموزش و پرورش صحبت کردم و قرار شد کمیته مشترک و دوستانه‌ای با مشارکت وزارت ارتباطات و وزارت آموزش پرورش و  رئیس مرکز ملی فضای مجازی تشکیل شود تا شرایط را برای اول مهر مهیا کنیم. نیاز است با برگزاری جلسات هفتگی این کار مهم به نتیجه برسد.
  • مشکلاتی که دانش‌آموزان ما در حال حاضر با آن درگیر هستند، دسترسی‌ به شبکه نیست، بلکه ابزارهای دسترسی به شبکه مانند گوشی، تبلت و کامپیوتر است.
  • یکی از برنامه‌های ما در وزارت ارتباطات این بود که برای این دانش آموزان ابزاری مانند گوشی و تبلت تهیه کنیم که به همین منظور، حرکتی مردم محور آغار شد. وسایلی که توسط مردم و وزارت ارتباطات تهیه شد را به برخی از مناطق ارسال کردیم.
  • این کار توانست مشکل برخی افراد را حل کند، اما قاعدتا پاسخگوی نیاز تمام دانش آموزان نیست. به همین دلیل تا دو هفته دیگر قرار است با وزیر آموزش و پرورش نشستی داشته باشیم تا از ظرفیت خیرین برای مهیا کردن سخت‌افزار برای کودکان استفاده کنیم. البته این کار در حوزه وظایف و مسئولیت‌های وزارت ارتباطات نیست، اما مسئولیت اجتماعی خود می‌دانیم که در این امر کمک‌ کنیم.

/ایرنا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول