سینما فقط سردرگمی خرید آنلاین را کم داشت!

مجازیست-  محمد جوادی شکوری مقدم، مدیر عامل هلدینگ صبا ایده (آپارات و فیلیمو):

  • متاسفانه سازمان سینمایی با تصمیمات اخیر، گویی از چاله‌‏ای خارج و به چاهی وارد شده است، می‏فرمایند: “در گذشته یک پلتفرم فروش وجود داشته است و امروز چهار تا پس خداروشکر دیگر انحصاری نیست! ” ما خودمان را که نباید گول بزنیم، اول آن‏که یکی از همین چهار پلتفرم هسته مرکزی بلیط فروشی یعنی “سمفا” را مدیریت می‏کند و هم در ارتباط با یکی از سینماداران بزرگ است، پس اطلاعات فروش تک ‏تک سینما‌ها به دست یکی از بزرگترین رقبایشان می‏افتد، دوم و مهمتر آن‏که با این تصمیم عجیب، سینما‌ها می‏توانند با هر کدام از این چهار پلتفرم توافق فروش بلیط داشته باشند یا نداشته باشند.
  • این اقدام در حالی است که مردم برای خرید بلیط یک سینما باید به سراغ چهار پلتفرم بروند؛ تا ببینند کدام‏ یک با سینمای مورد نظر آن‌ها قرارداد دارد و این یعنی یک فاجعه ملی در خرید بلیط سینما که ریشه در همان نگاه اتفاقا انحصاری و کنترل بازار داردکه باعث نابودی تجربه خرید بلیط توسط مردم است
  • اولین شرط و اصولی‌ترین آن بی طرفی سمفا است و دوم یکسان بودن لیست همه سینما‌هایی سامانه‌های فروش بلیط آنلاین، که این دو شرط موجبات بقا سمفا را فراهم می‏ کند.
  • طراحی و تعامل خطوط هواپیمایی، شرکت‌های واسط تجمیع کننده و سامانه‌های فروش بلیط‌های پرواز نمونه جواب پس داده بین المللی و بومی است و نیاز نیست از خودمان چیدمان با روابط جدید ابداع کنیم.
  • چه پاسخی برای سردرگمی چندین میلیون مخاطب سینما در یک خرید ساده بلیط داریم؟ کدام پلتفرم با کدام سینما قرارداد دارد؟ اقتصاد نحیف سینمایمان را با این تصمیمات غیر اصولی نابود نکنیم!

سامانه بلیت‌فروشی «سمفا» با بازگشایی سینماها کار خود را آغاز می‌کند. این سامانه در لحظه سهم صاحب فیلم و سینمادار را پرداخت می‌‌کند و به اختلاف چندین ساله این دو قشر در سینمای ایران پایان می‌دهد.

با راه‌اندازی «سمفا» انحصار سینماتیکت در فروش آنلاین بلیت سینما پایان می‌یابد و سایت ایران تیک و نرم‌افزارهای آپ و جیرینگی هم در دسترس علاقه‌مندان سینما برای خرید بلیت قرار می‌گیرند.

/جوان آنلاین/

One comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول